|
|
|
|---|---|
| hej, jag skruvade av bak hjul på bilen för att kolla bromsar men jag såg att den stora fjäder var sönder sen kollade jag andra sidan och såg att andra var oxå sönder. Frågan är om man kan byta dem själv, hur man gör det. är det svårt att byta dem? så jag väntar på era värdefulla svar, tack. | |
| Låssa på nedre bulten på stötdämparen o tryck ner hela skiten, sen är det bara o plocka ut fjädern... | |
|
När jag bytte så hissade jag upp hela bakdelen på pallar och låssade stötdämparna på båda sidorna samtidigt. Då får man ner bakvagnen ännu längre så att man kan plocka ut fjädern utan att lossa stabilisator stagen som kan vara lite "ömtåliga" ;P . Jag var dock även tvungen att trycka ihop fjädern en aning, samt pressa ner bakvagnen med kraft. Detta gjordes på min E36a men fungerar liknande på E46 skulle jag tro.. |
|
| jag har bytt det på ena sidan idag men det tog lång tid , på andra sidan ska bytta imorgon. | |
|
Vad var det som tog lång tid? För mej har det tagit max en kvart per sida o byta fjäder. |
|
| jag skruvade av bulten stöddämpare men fjädren satt fortförande fast så fick jag öppna bulten på två tre delar till. | |
|
Ska inte behövas! Jag körde in ett spett och bände ner bakvagnen med en hand och plockade ut fjädern med den andra! som tidigare i tråden max 15 minuter per sida inkl upphissning och borttagning av hjul med vanligt fälgkors! |
|
|
Hej, Hur gör man för att byta fjäder på E70? Skulle uppskatta om någon kunde ge tips snrart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.