|
|
|
|---|---|
| jag har lagom med erfarenhet av att mecka och hade uppskattat råd och tips på hur jag har får av kardanen!! har redan märkt upp och lossat den och sänkt ner växellådan lite grann.. anledningen till att den ska ner är för att kräket läcker olja som ett såll och det ser ut som en packning ha gått mellan växellådan och motor, tips på hur jag skruvar av växellådan hade uppskattats.. | |
|
lång förlängare så lossar du övre skruvarna sedan kommer du åt dom andra med spärrhantag sedan är det bara att lyfta ner den lossa damasken inne i bilen så att växelspaken följer med. |
|
|
Lyssna lite grann men inte allt på idnis. 1. för att få loss kardanen ska du lossa den från växellådan och sedan från stödlagret sen sist från klumpen men eftersom du ska ha ner lådan räcker det med att lossa kardanen från lådan och stödlagret och sedan låta den hänga. du kanske får tryck ihop kardanen lite för att få bort den från lådan. 2. för att få ner lådan så ska du som tidigare sa lossa alla bultar och till det krävs det invändig torx har för mig det ska vara e14 och e10 men kan ha fel. Ovanför lådan "under bilen" så har du sjävla spakstället fär ser du hur spaken kommer ner innifrån bilen och sedan gå till spakstället där sitter det en liten pinne som går diagonalt med bilen med en lås anordning "litet lås bläck" ta och lossa den sen drar du ur pinnen se till att hålla koll på båda brickorna 1 på varsin sida om hålet pinnen sitter i och sedan e spaken lös ta loss växellådan och vips så e den borta. glöm inte bort slavcylindern bara. lycka till skriv om du undrar något .. // mvh Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.