|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så undrar jag hur man får lös kopplingsarmen på min bil? bmw nr: 25111221202 Bak och växelspaken har jag fått lös, det är fram jag undrar över. Undrar även om någon har något tips på hur man får isär kardan vid stödlagret skruven är en strl 19 är den normal gängad eller fel gängad? Tacksam för svar | |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Menar du #1 i diagrammet nedan? Länk Kolla här, det sitter en plastring som du ska rotera 90 grader medsols för att få loss det. Länk |
|
Har nu fått isär kardan. men nu undrar jag hur jag ska lyckas få bort stödlagret, sitter fast uta he..... samma sak med Länk del 17 eller är det bara att köpa en ordentlig avdragare? Tacksam för svar! |
|
|
Har fått isär allt nu, nästan.. Hur får man isär del 1 från del 2 och 3? Länk tacksam för svar. |
|
Enkelt, det är en låsring i ena änden av #3. Ta bort den och du kan ta bort #3 från #1. Då återstår att #2 sitter i #1. Skär bort ena änden av #2 med ett rakblad, nu ska du kunna få ut #2 ur #1. OBS! Detta ska du förstås inte göra om du inte har en ny#2 såklart! |
Nej, nu blev fel från min sida! Finns inte alls någon låsring! Du lyfter bara upp #3 från växellådan och drar sedan ut den. Angående #2 så stämmer ovanstånde. |
|
Tack för svaret ska prova detta, såg inte heller någon låsring så därför vart jag lite fundersam. Mvh peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.