|
|
|
|---|---|
|
Har fått problem med att ena "täcklisten" på ramen mellan rutorna i bakdörren "rostar" Länk Länk Bilen är uttagen mars -07 så jag tycker inte sådant här borde uppstå redan. Någon av er som råkat ut för samma problem och i så fall vad säger BMW om problemet? Har även problem med att det läcker in ganska mycket vatten på passagerarsidan, inte bara vid tvätt utan även vid regn. Har inte pratat med BMW än, men eftersom nybilsgarantin sedan några månader är utgången så har jag inga stora förhoppningar på att de vill göra något åt problemen. MVH Christofer | |
|
hej hej, Jag hade gått (kört) till BMW och kollat vad de har att säga om saken.. Var inne med min E90 uttagen april 07 för att en centrallåsmotor hade slutat fungera för 2 veckor sedan och den tog de på goodwill utan ett knyst! Så värt en koll kan det nog vara! Lycka till! |
|
|
Verkar inte vara ovanligt, blir förvånad om de inte tar det som Goodwill. Fick mina lister utbytta men det var inom nybilsgarantin. Det bästa är ju om du kollar med dem. |
|
| Hade korrision på min ena list och BMW tog inte detta på goodwill. Segt men å andra sidan så kosta listen dryga 130kr så det va inte mycket att grina över. | |
|
Glömde tillägga att enligt han på bmw så gäller inte rostskyddsgarantin på dom listerna och taklisterna. Hade visst redan vart så på E46an. Jag kontra med att hade det inte vart bättre att göra sakerna bättre? Man kanske skall fråga vart rostskyddsgarantin gäller när man köper en bmw för flera 100tusen. Kanske inte höger framdörr men kanske vänster bakdörr? ;) |
|
|
Jag fick mina bytta på framdörrarna när dom såg ut så där. Min är inte över 2 år gammal dock. // Jonas |
|
|
130 spänn var inte mycket, men ursvagt att BMW inte tar det på goodwill.. Jag menar, nog skall väl en list stoppa mer än 2 år????? Vad är det för kvalitet på bilarna nu för tiden?? |
|
| Troligen inte stort problem nog för BMW. Går kanske bara så fort på de marknader där man har den dåliga smaken att vräka ut grovsalt på vägbanorna... | |
|
Har det på båda framdörarna på vår och runt speglarna. Det ska tydligen inte gå på rostskyddsgarantin. :( |
|
|
Har nu vart och pratat med Autowåx i Karlstad... Listerna omfattas som sagt inte av rostskyddsgarantin. Klent också med tanke på att nybilsgarantin gick ut i mars. Vad det gäller vattenläckaget så får jag bekosta det också själv eftersom nybilsgarantin gått ut. Kunde räkna med en timmes jobb á 900:- för att plocka ned dörrsidan och byta "kittet". Småpengar kanske, men en bil för 500´ skall fan inte läcka in vatten. Fan att inte tidigare ägare sett till att få detta åtgärdat innan garantin gick ut, läckaget har naturligtvis funnits tidigare... MVH Christofer |
|
|
Ursäkta svordomarna, men jag blir lite trött... MVH Christofer |
|
| Ser att som vanligt heter det att "det här har vi aldrig varit med om förut" MASSOR av nyare BMW har problem med korrosion på fönsterlisterna men i vanlig ordning försvarar sig BMW med att "du har misskött din bil". Väldigt enkelt sätt att utlova garantier på. Det betyder att du inte har några som helst garantier på din nya BMW. Vill du köpa en ny BMW är ett hett tips att istället köpa den i Danmark. Avsevärt mkt lägre pris momsad och klar hemma. Dessutom brukar de bjuda på en extra, fristående garanti för att komma upp i 2-års garanti som de svensksålda bilarna har. Vad nu svensk garanti är värd.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.