|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har blivit mer och mer sugen på en M3 e36 på sistone och därför kollat rätt så regelbundet senaste tiden. Kravet är att det ska vara en 96-98 och en kupé,men det finns nästan ingenting ju?! Är det så att alla sitter och håller på sina fina exemplar? Finns ju en hel del 3,0 ute. | |
|
Länk kanske kan vara värd en titt. Kostar lite, men vill man ha en fin får man nog vara redo att hosta upp lite slantar. |
|
| Fin bil?? Den har varit stulen, kanske även krockad i samband med det och dessutom är mätaren backad. Visserligen ärligt beskrivet men det blir nog inte lätt att få igen de pengarna sen. | |
|
Visst såg den fin ut,men med allt som är gjort med den så finns det ju inte en chans i hela världen att någon vill ge dom där 135" för den. Visst att den vart krockad,och sen fixas av en firma som håller på med det och sen vart något billigare kan det vart något att tänka på,men så fort man läste att han fixat med mätarställningen åkte skynket ner. |
|
|
Vilken idiot, bara för att motor/drivlina är bytt så backar han mätaren? 9800 mil som bilen egentligen har rullat är ju inte mycket på en -97a precis. ______ Foto Länk |
|
| skulle aldrig köpa en uppfixat bil för dom pengarnal. | |
|
Trist att killen har ändrat mätaren, bilen hade vart värd mer om han givit fan i det. Ett dokumenterat motorbyte är ju en sak, men en sönderskruvad mätare är ju hur fattigt som helst... OnT; Jag har en 3,2'a och kan tänka mig att många andra runtom i Sverige känner likadant som jag... Dels är många nog så fästa vid bilarna att de inte vill göra sig av med dom. Och dels så har priserna just nu rasat så pass att man inte orkar lägga ut en annons då man bara får massa skambud. Får man inte mer dollars för bilen än vad marknaden säger just nu kan man lika gärna låsa in bilen i ett garage i ett decennium och hoppas att marknadsvärdet ökat tills dess. Det är som med aktier - man har inte förlorat några pengar förrän man säljer dom. |
|
|
Känner och tror likadant som du elmgren, det här är den första bil jag ägt där jag inte ser ett slut på ägandet. Vill alltid behålla den! Om ett gäng år kommer man nog dessutom få bättre betalt för de fina exen. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
Va precis som jag misstänkte :) många som håller på dom,men det kan man ju förstå. Men när man är spekulant så vill man ju inte det. Prisraset håller inte jag riktigt med om,tycker inte dom fina exemplaren ligger ute för några underpriser,fast då är ju dock det verkliga slutpriset nåt annat. När det finns så pass få ute på marknaden kan man ju också ta lite mer för den. Det stora "minuset" är ju som med alla M-bilar,försäkringen! den är inte att leka med alltså! är den som tyvärr gör att man sitter i valet & kvalet just nu... |
|
| Haas; Nej, försäkringen är verkligen inte att leka med... Man får se det som ett stort plus att man bara har bilen påställd ett halvår :D | |
|
Det är verkligen inte försäkringen som är det dyra med M-bilar! Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| Inte? låter väldigt underligt...vad är det då som kan kosta så himla mycket? | |
|
Ett riktigt underhåll av grejerna kostar som in åt helv Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så |
|
|
Cykeltjuv: Nu tar du väl i lite väl mkt..:) Så mkt har inte jag lagt ut på min förrutom insp 2. Den kostar ju lite. Men vilken stor service gör inte det på ngn auktoriserad verkstad. Haas hoppas du hittar ngn bra. Grymt nöjd med min. Mvh |
|
|
Att serva/underhålla en M3 kostar inte mer än vilken Volvo (nyare) modell som helst. Jag skulle vilja påstå att det är tvärtom, farsans V40 kostar mer att serva än min förra M3 |
|
|
Länk Där har du :) Tror bilen är sjukt fin, men 250 000 finns ju inte på kartan. 150 000 och han ska nog vara väldigt nöjd, |
|
zcooter |
Sicket tjat om mätaren, är väl bara o ställa den rätt igen om det nu spelar nån roll, säljaren hymlar inte om något ang, skicket o milen. Går cäl säkert o pruta lite på den |
|
Ang om det är dyrt eller inte att äga m-bil är väl upp till var å en och hur dyrt man gör de till. Personligen tycker jag att uderhålla bilen är en del av nöjet med dessa bilar. Visst är det roligare att glida runt i en bil i toppskick än en i ok skick. Hellre lägga lite extra på underhåll än att få en fet räkning när något går sönder, det är då det blir dyrt... Plus att håller man bilen i toppskick så får man förhoppningsvis ut lite för mödan när man säljer sen. Lycka till, hoppas du hittar en riktigt fin. |
|
|
Phoenix M3: Pyttsan. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| Quakesk: den såg ut att vara i nyskick! men lite konstigt utrustad? För dom pengarna tar jag hellre en e46, men visst hittar han en samlare! | |
|
Mitt förslag Länk Denna verkar ju riktigt fräsch. "Det är roligare att gråta bakom ratten i en Bmw än i en Opel!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.