AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.078

Vilka elsystem/kabelhärvor funkar i min e30 320 -90 ?

Visa användare
3
Flowerpower
e30 320i -90
Hej, det är såhär att jag har köpt en bmw e30 320i -90 med brunnet elsystem till: blinkers, baklysen, instrumentpanelen osv...
det är inte alla kablar eller hela kablar som har brunnit, utan de är på ett fåtal ställen där små sträckor på kablarna har brunnit (endast under ratten/instrumentpanelen).
jag tänkte börja med att felsöka hela elsystemet och byta ut de skadade kablarna för att få en början, men en ny kabelhärva kan väl inte kosta så mkt? så jag undrar från vilka bilar/årsmodeller kan jag ta kabelhärvan från och koppla in i min?
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Här kan du jämföra vilka kabelhärvor som passar. Länk

628csi
Visa användare
3
Flowerpower
e30 320i -90
[IMG]Länk
Som jag har förstått så passar kabelhärva från e30 320 87-89 i min -90?
Visa användare
3
Flowerpower
e30 320i -90
Vilka elsystem/kabelhärvor (relä/säkringsbox, framluserna, spolare, instrumentpanel, stolsvärmare, centrallås, backspeglarna, baklyserna osv....) passar i min Bmw e30 320 sedan -90 ??

Finns det elsystem som bara kräver små lätta igrepp för att dem ska passa? Då det verkar finnas dåligt om elsystem från just min modell.......
Nån som kan bekräfta att det bara går 3 extra kablar (till vindrutetorkare) i elsystemet till e30 touring 88-90 ? Och att det går att ta elsystemet från en sån?

SNÄLLA kan någon hjälpa mig........
Om ni har en kabelhärva liggandes som funkar i min bil eller vet någon som har det, SNÄLLA hör av er till mig :D

Mvh Fredh Holma!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.