|
|
|
|---|---|
|
Måste kolla om det är fler än jag som har detta något knepiga och DYRA problem.. Har ONORMALT däcslitage på bakdäcken som INTE har med min gas fot att göra. Har haft bilen på 4 hjuls inställning på BMW, stötdämparna är kollade OK.. Trots detta sliter den ner bakdäcken på några hundra mil.. Slitaget är fint, som om jag skulle kört 4000mil, inget "fjällat" slitade eller tecken på toe in eller toe out. Hade samma fenomen innan inställning av hjulen men då slet det däcken jämt över hela ytan.. Nu har jag en något agressivare Camber och då säger det ju sej själv att det sliter på bara innersta delen.. men det sliter på toook för mycket. Någon teori eller förslag?? | |
| Hur känns bilen när du svänger fullt och har lite fart, kör i några cirklar på någon parkering. | |
| Hade ett "brummande" ljud förut vid just snäva svängar i låg fart.. men va till bmw och de bytte olja i bakaxeln till en speciell olja för m3 e46 som hette ngt med FM Booster.. därefter försvann "brummet". | |
|
Tydligen ingen som fått erfara samma problem som jag.. så jag kollade runt lite på andra forum. där fanna jag på ett amerikanskt forum att flera råkat ut för detta fenomen om jag får kalla det så. De flesta råddes av bmw i usa att kolla eller byta "silentblocken" (främre bakvagns bussningarna) då när de är slitna får hela armen att röra sej framåt och bakåt, vilket därigenom påfaller ett stort däckslitage. På bmw i Norrköping fick jag hänvisningen att byta till en lättare gasfot!! Men vid närmare koll så var det just silentblocken som var slut. Beemer |
|
|
Med slitna bärarmsbussningar så får man ett onormalt däckslitage, ska hjulinställningarna vara optimala så krävs det fräscha bussningar.. Det var vad jag fick höra innan jag bytte mina.. |
|
| Vad åker du för däck ? | |
| Det är alltid de där silentblocken... man kan ju fråga sig om det inte finns en bättre lösninge än de där gummiblocken som ställer till det hela tiden.. | |
|
håller med. pisskvalité på silentblocken! iaf om man nyttjar bilen lite mer aktivt (men det är ju en "M"... ska väl hålla för sånt tycker man) /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.