|
|
|
|---|---|
|
Köpte ny bil i maj, tog mig därefter ut här o läste en del bland inläggen. Blev nästan förskräckt när jag läste om rostproblem på E90, vafasen jag bytte in en gammal Volvo S70 från -97 utan tillstymmelse till rost nånstans. Rost är väl bland det värsta med bilar, har det väl börjat så...Idag vet jag inte om jag gjort denna bilaffär om jag hade forskat lite mer här innan, för det verkar ju inte bara vara rosten som spökar. Men det är väl så att det ofta är just problemen som tas upp i såna här forum (vilket är bra), för jag misstänker och hoppas att de flesta BMW-ägare av de lite nyare årsmodellerna inte har några större fel på sina bilar. Jag är för övrigt mycket nöjd med bilen, den har idag gått 550 mil och allt fungerar klockrent, så jag kanske inte köpt ett måndagsexemplar iaf. Är imponerad av att det mesta verkar så genomtänkt när man konstruerat bilen, det mesta sitter där det ska, en otrolig vägvagn är den dessutom. Gillar forumet, här får man veta det mesta, även sånt som inte står i instruktionsboken (den är otroligt torftig). Hörde för några år sen att vara BMW-handlare är jobbigt, för tydligen är BMW- kunder mycket mer krävande än t.ex Mercedez-kunder, vet inte om det ligger nåt i det. | |
|
Ja jag kan bara beklaga att du byt till Bmw om du är som de flesta som kör BMW så är du fast i träsket. Har haft 7 Bmw och blir bara mer övertygad för varje ny modell för utom vanlig service har jag bara haft rost i 1 av dessa . Det är den sista bilen som jag fick rost i bagage luckan och det var inga som helst bekymmer att få den byt. I övrigt är jag mycket nöjd Bmw ägare sen 19 år och det är synd att folk inte skriver hur roligt det är att bara ta ut bilen och åka och lyssna på motorn. För med handen på hjärtat så har du nog aldrig dragit på med din Volvo bara för att höra motorn arbeta Kan bara säga grattis och välkommen i träsket Ha de T |
|
Conan999 |
Bara att inse att Volvo har världsklass när det gäller rostskyddet Conan999 |
| Det verkar vara ett trevligt träsk så det är stor risk att jag också fastnar:-) Volvomotorn lyssnade jag nog bara till i början, den lät fint tyckte jag som kom från fyrcylindrigt, men skönsången man nu hör är nåt helt annat... | |
| Vällkommen i träsket.. | |
Ekin |
de finns ingen väg ut heller.. välkommen |
|
Jag lyckades ta mig till mini cooper s som längst från Bmw ,man blev lite lyckligare varje gång man fick tillfälle att se bromsarna med Bmw emblem och batteriet från bmw. Mpower |
|
|
Grattis till ett bra val av bil (och modell). Ljudet är "inspirerande" som alltid på en BMW. Men jämfört med tidigare 6-cyl låter den här motorn mer som en liten V8, tycker jag. Framför allt på tomgång. Vi tog bilen till Italien i somras så den har hunnit gå drygt 700 mil redan efter 3 månader. Inte ett enda klagomål hittills. "BMW six appeal" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.