AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.291

Chip, volvo s70 2.4 144hk

Hej! ställer även frågan här på ap.

Tänkte höra hur många av er som har chippat era sugmotorer?
Vi har 144hk varianten, om jag fattat det rätt så är det samma motor som i 170hk varianten, bara en annan motorstyrning? Såg att BSR säljer ett chip som ska ge 188hk. Kan man verkligen tjäna 44hk på ett chipp? låter lite otroligt.

Nån här som kör med BSR chipp eller nån annan tillverkares?
Berätta gärna vad ni vet!

Mvh
Glömde länken Länk
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Volvo sänkte effekten för att modellen skulle klassa in i en lägre premieklass som tjänstebil, ex. Audi gjorde likadant med sin 2,4 V6. Eftersom motorn är en "nedtrimmad" 170-hästare så kan det mycket väl vara rimligt. BSR:s anger förvisso alltid höga siffror, men det beror på hur man mäter effekten.
Volvos sug-femma är en ovanligt trött historia så räkna inte med programvaran gör underverk.

MVH Christofer
Tack för svar :)

Men nån skillnad måste det endå göra? Värt 3000kr är frågan??
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Om det är den gamla 10 ventilers motorn (som är på 144hk) som även fanns i Volvo 850 som du har, då har du inget att hämta med det chipet. Då den motorn jag antar att du menar, är en med 20v topp, finns som andra har skrivit i 140 och 170 hästars versioner (kom som årsmodell 2000 vill jag minnas). Där stämmer det att man får "188" hästar... MEN du får varva som fan för att det ska hända något. Om du ofta drar husvagn så rekommenderar jag inte att göra chipningen.
Om du mestadels "fiskör" så gör du absolut bäst i att låta bli chipningen.

// Erik
Japp Heinz_Keller du har rätt,

99 kom elektroniskt gasspjäll, då är 144 och 170hk identiska förutom mjukvara. så på farsans 98 med 10v topp så är det lönlöst.

Tack för svar !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.