|
|
|
|---|---|
|
Hej! För ett tag sedan så har jag haft på känn att det bullrar från däcken. Besiktigade bilen, då sa besiktningsmannen att du har klackbildningar från bakdäcken. Jaha sa jag, har du inte märkt att det bullrar från bakdäcken? Visst har jag det, men till frågan är. Är detta vanligt? Det sitter Kumho ecsta supra på bakfälgarna med dim: 255x40x17. Bakdäcken är jämnslitna så de ser fina ut. Har ni haft samma problem? Vad ska man göra? AKR | |
|
Inget ovanligt, bara att byta däcken.. Hade en passat som gjorde likadant med bakdäcken. Det skadar inte ett göra en hjulinställning när du byter däck. Mvh Jens |
|
| Detta är ett typiskt sk. tå-häl slitage | |
| Det var detta jag började med. Har nu bytt bromsskivor 2 gånger och de är skeva igen. Fick tips om casterstag, är beställt och ska bytas. 4-hjulsinställningen visade inte mycket fel trots det går bilen mycket stabilare. | |
|
De flesta mekaniker är överens om att det är svårt att känna något glapp i någon länk men det är tydligen vanligt på E39 med en viss känslighet i framvagnen. |
|
|
Kör på Maxxis 225/45-17" Victra Z1 däck med samma fenomen på min 525-02a. Bullrar något fruktansvärt så jag trodde att lagren var slut eller liknande? Testade med andra däck ock det var tyst :) Har väldig skillnad i mönstret ( klackbildning) på både fram ock bakdäcken? Alla hjul står rätt inställda ock ändå så blir det så här? Verkar vara ett e39 fenomen tydligen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.