|
|
|
|---|---|
|
Detta gäller en 530D Touring -02 Har bytt till ny "Utbytesturbo" och alla erfoderliga filter, samt vevhusventilations fläktenheten. När jag nu ska dra iväg så är den helt orkeslös, förutom när man har lite varv redan, har även bytt vacuumslangen till den där svarta burken, den var lite mossig... Vad kan vara fel?? Mvh.Lars | |
|
Låter som att det läcker luft på väg till insuget... Pysljud? // Erik |
|
| Nja, har inte hört någe, men ska kolla nogrannare imorrn... Tack för tipset.. | |
|
Löste det sig för dig. jag bytte min turbo i går och fick exakt samma fel som du beskriver. 530d-00 |
|
| Ingen som kommit på nått ?? var har ni köpt era turbos? | |
|
Jag gjorde en liten miss vid monteringen i helgen. jag växlade om vakumslangarna på magnetventilen som styr vacumklockan på turbinen. då fick jag bottenvridet i motorn. men nu så orkar den inte riktigt öka turbotrycket till mera än 0.8 kg vid 2000 rpm och bilen är alt annat än snabb. körde sedan lite diagnostik med carsoften. den påstår att en Kraftstoft pump (antagligen förpumpen till diselframmatningen) som ger felkoder nu. den kan ju vara orsak till att motorn nu inte får tillräckligt med bränsle för dom högre kraftuttagen. skall även kolla hur det är med mina katalysatorer om dom är igensatta och har dårligt flöde. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.