AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.348

Bombhål i Malmö

michael.anki
Är det bara i Malmö dom kör så förbannat kasst.
Dom kör som dom är i Beirut,sicksackar kors o tvärs ,som dom väjer för bombhål,fort som fan går det också.
Körklimatet i Malmö är under all kritik.
Man får snart ha pansarbil för att våga sig in.

Bmw idag Bmw imorgon
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Japp...lilla Beirut. *asg*
Och värst är väl taxi, budbilar, bussar samt mindre lastbilar...

Frasse
Har aldrig upplevt trafiken i Malmö värre än i någon annan storstad. Det är så det går till - zoom zooom zooom. Klarar man inte trycket - stanna hemma.

Vorsprung durch freude am fahren
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Efter att ha kört i våra 3 största städer i 17 år och 13 av dem i Malmö så kan jag också tycka att Malmö är sämst att köra i
Lämnar inte företräde släpper i princip aldrig in och bär sig mycket ofta åt som galningar
Bara en reflektion från min sida

Ha de T
St
119
Steff99
XC60 AWD MY11
Håller med, i Malmö känns det som körskolorna har haft en långvarig strejk !.
Därför man ska göra som min vän i hans 240, kör lagligt och bry dig inte om du får en buckla eller 2.
michael.anki
Ha,klara trycket! Snarare handlar de om vilka lik man kör omkring i.
Är man rädd om bilen eller ej??

Bmw idag Bmw imorgon
Personligen är jag mer rädd om bilen när den står parkerad, det är trångt och folk försöker klämma in sina bilar överallt. Har sett få bilar i Malmö utan småskador här och var. Sen så har vi folk som försöker låna ens bil utan att fråga, eller som tycker mina solbrillor eller stereo, eller påsen med skitiga träningskläder ser intressanta ut...

Vorsprung durch freude am fahren
Ja Malmö (o delvis Skåne) är väl ökänt för sitt trafikkaos! Är det inte race på amiralsgatan så är det kaos vid vägbyggena på motorvägen då ingen här nere tycks ha fattat hur blixtlåsprincipen fungerar. Efter att ha bott här nere snart 10 år så har jag fortfarande aldrig sett en poliskontroll i de centrala delarna, bidrar nog till anarkin på gatorna...
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Vill man behålla fronten på sin bil så ska man inte åka till Karlstad, här har nämligen högerregeln upphört att gälla. Detta är ett välkänt fenomen för folk som någon gång besökt stan.
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Malmö är en skitstad att köra bil i. Ingen som helst hänsyn. Dessutom är det fullt av hormonstinna idioter som tror att Nordslingan går runt Möllevångstorget. Stockholm är rena himmelriket att köra bil i.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
danielb: Håller helt med dig. Trafikmentaliteten i Karlstad är rena vilda västern. Blinkers används sällan, iaf inte innan man svänger. Kör ofta i Karlstad och man skulle kunna krocka varje gång om man inte var uppmärksam.

MVH Christofer
Trafiken i Malmö är inte särskilt trevlig för cyklister och gående. Men när man själv sitter i bilen är det inte så farligt, ungefär som i grannstaden Lund. Tycker att det är svårt att jämföra Malmö med Stockholm eftersom vägnätet är uppbyggt på ett helt annat sätt.
Det blir också så att trafiksituationen upplevs som mer bevärande när man har svårt att hitta i en stad, känner man till staden kan man ägna all uppmärksamhet åt trafiken.

Dålig bilkörning är inget storstadsfenomen, jag skulle vilja påstå att bilister på landsbygden har mycket sämre tålamod och saknar erfarenhet av samspelet med andra bilister.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Uppvuxen och har tagit körkort i Malmö och jag tycker inte att det är så illa som många här vittnar om i jämförelse med andra städer. Nu är det väl så som alexanderl att när man hittar i en stad så är en stressfaktor borta och trafiktrycket upplevs nog betydligt mindre.

___
//Ulf
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Jobbar som servicehantverkare i Malmö med mycket körtid och besväras inte heller av den bistra körkulturen kalla det rutin/erfarenhet men tycker att det är ett lugnare tempo och mer hänsyn i Stockholm (fast jag inte hittar).
Man är ju van i sin hemmiljö, men de skånska bilisterna är usla på att visa hänsyn (inte alla) och det smittar av sig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.