|
|
|
|---|---|
|
Är det nån box som styr detta? Inga säkringar hade rykit.. -------------------------------- BMW 520iT-92 Mazda Eunos Cosmo 20B -90 Mazda RX3 -73 | |
|
låter som någon av huvudsäkringen på kabeln till batteriet, sitter som en klump på en av kablarna som är ansluten till pluspolen. FAF |
|
|
Låter mer som en av styrenheterna under baksätet som har gått sönder Mvh Micke |
|
|
Efter att ha tittat på schemat på en -93:a är jag övertygad om att det är en av huvudsäkringarna på röda kabeln på batteriets + pol, den matar säkringar till bl.a sollucka och centrallås. Titta i närheten av batteriet, tyvärr kan det också vara glapp i dom. Här finns mer info, dom kan tydligen se lite olika ut, Länk FAF |
|
|
Hej. Säkring F30 & F31 (7,5A) hade gått sönder under baksätet. F30: Fensterheber elektrisch (delas med F47), Innenbeeuchtung och Zentralverriegelung (delas med F30, F31, F47) F31: Diebstahlwarnanlage (delas med F44) och Zentralverriegelung (delas med F30, F31, F47) Googlade orden och fick dessa svar: Fensterheber elektrisch - Elektriska fönster hissar. Innenbeeuchtung - Inner belysning Zentralverriegelung - Central lås Diebstahlwarnanlage - Tjuvlarm Satte i nya säkringar och fick upp bakluckan samt test körde fönstren och takluckan och säkringarna rök när jag körde takluckan. Satte i nya på 10A men de rök med en gång även fast reläboxen var uttagen. 20A höll för att stänga takluckan. På GS bildelar i norge menar de att relä boxen är skrot till 99% men säkringarna ryker fast inte boxen sitter i så är lite osäker där.. Så vad fasen kan det vara? Förslag? -------------------------------- BMW 520iT-92 Mazda Eunos Cosmo 20B -90 Mazda RX3 -73 |
|
|
BYT huvudsäkring! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Huvudsäkringen är hel, om det nu inte finns flera.. -------------------------------- BMW 520iT-92 Mazda Eunos Cosmo 20B -90 Mazda RX3 -73 |
|
|
Det kan vara sprickor i den som inte syns med blotta ögat. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hmmm märkligt.. Nu fungerar allting utan att jag bytt en skit?? Men upptäckte til min fasa att det stog 5 cm vatten runt batteriet så det är nog bara överslag. Men vart fasen kommer vattnet ifrån när bilen står stilla?? Har en ide om att dreneringen från takluckan är tät.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.