|
|
|
|---|---|
|
Kan inte låta bli att uppröras över att så många säljare av bilar skriver "ej vinterkörd" eller "endast sommarkörd" om man inte är absolut säker på att det är så. När en bil har haft en 8-10 ägare så kan man ju undra hur säljaren med säkerhet kan säga att den aldrig någonsin varit vinterkörd. Detta är inget specifikt för just BMW utan gäller många andra entusiastbilar också. Just nu håller jag på och letar efter en M5:a från 2001-2003 och när jag har gått tillbaka i ägarleden och pratat med tidigare ägare så har det i praktiskt taget samtliga fall kommit fram att dom visst kört den på vintern. Ett par har t.o.m. erbjudit mig att köpa de något slitna vinterdäcken som dom råkar ha kvar sedan flera år... När man påtalar detta för säljarna så är det ingen som bryr sig dock. Oavsett hur fin bilen är så har den varit ute och körts många mil vintertid så är den vinterkörd, punkt slut! Lite mer ärlighet önskas tack, annars blir det ju bara pinsamt. Skriv hellre sparsamt vinterkörd om så är fallet. | |
| Tror många menar att de själva inte kört bilen på vintern men visst borde de då skriva till ex "ej vinterkörd i min ägo" eller något liknande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.