|
|
|
|---|---|
|
Hei. Jeg har installert et Webasto Thermo top t sett i min 93 520i touring. Jeg har koblet bensin fra uttaket nærmest torpedoveggen på fuel rail, gjennom Webasto og ut på returslangen. Kjølevæsken er koblet fra uttaket på sirkulasjonspumpen til varmeapparatet, gjennom Webasto og inn på vannventilene. +12V er koblet direkte til konstant + i sikringsboksen, - er koblet til en jording under dashbordet. Den brune ledningen til viftestyring er koblet inn på utgangen til vifterelé i sikringsboksen. Når jeg kobler +12V inn på spolen til Webasto-relé, går kupeviften. Når jeg kobler til koblingsuret og trykker på flammen, går kupeviften i 1 sekund før den stopper. Etterpå begynner Webastoen å summe, den blåser varmt ut av eksosen, så det virker som den forbrenner. Den går i ca 2 minutter før den stopper. Ved drift, kommer det en kontinuerlig klikkelyd fra den. Siden varmeapparatslangene er høyt montert, er jeg ikke sikker på om jeg har fått luftet slangene til webasto 100%, det kommer en svak surklelyd fra webastoen når sirkulasjonspumpen til varmeapparatet går. Er det noen som har tips til hva som kan være galt? Jeg misstenker luft i systemet, men synes det er rart at coupeviften ikke fortsetter å gå ved start. | |
|
Efter en installation behövs ofta många startförsök innan värmaren får ordentligt med bränsle så den ej stänger av sig på grund av störningar i bränslematningen. Du har monterat bränslematningen på en befintlig bränsleledning och det är ju inte rekommenderat utan den bör suga själv från en egen ledning till tanken, kanske där problemet ligger. Kupéfläkten brukar inte starta förrän värmaren uppnått en viss temperatur (efter 5-10 minuter) men vad jag förstått har den inte varit igång så länge än? / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
|
Etter å lest på e34.de om en som har fungerende thermo top T koblet før fuel rail, prøvde jeg å koble min likt. Den vil fremdeles ikke brenne i mer enn 2 minutter. Jeg startet den mens jeg kjørte, og da jeg stoppet sirkulerte den vannet uten å brenne, og coupeviften var på. Når vannet begynte å bli kaldt, stoppet kupeviften og Webastoen gikk i 2 minutter. Jeg har også prøvd å kjøre den med vannslangene i en bøtte, og bensintilførsel fra en flaske, uten at den ville gå mer enn 2 minutter. Webastoen var ubrukt når jeg satte den i, så det er rart om den skal være ødelagt også. Det eneste som fungerer som det skal, er parkeringsventilasjonen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.