|
|
|
|---|---|
|
Är det lagligt med blå lysdioder i spolarvätske munstyckena? Om inte: är det nån här som har haft problem med fabror blå p.g.a detta? /Anderberg Kolla in bilen på Länk | |
|
Skulle nog tro det. Förvisso finns det en mängd olika dioder med mattare eller skarpare sken, de med liten strålvinkel/hög ljusstyrka syns på långt håll om man riktar dem i körriktningen. Brukar möta en del lastbilar med lite tivoli i framrutan ibland, blått, rött, grönt... Blått ljus är i alla lägen helt förbehållet utryckningsfordon, räkna med problem om farbror blå dyker upp. FP |
|
|
Skulle nog INTE tro det kanske det skulle stått.. FP |
|
|
har blåa dioder i mina spolarmunstycken och har inte haft problem med polisen eller vid besiktning. Joakim Eriksson |
|
|
Det är inte lagligt! Jeppe |
|
|
Ska sätta in en strömbrytare i bilen så jag lätt kan slå av dom om man skulle hamna bakom en snut bil eller bli invinkad eller nåt sånt. Än så länge är det ju riktigt häftigt med blå lys dioder. Okej det passar kanske inte på en M3:a, men på en ungdoms bil typ e30 eller nåt ser det ju helt klart tufft ut. Det är ju än så länge väldigt ovanligt så man märks ju! :) Känner bara till en enda bil förutom min som har sådana lys dioder här i Linköping. /Anderberg Kolla in bilen på Länk |
|
|
så en m3:a e ingen ungdomsbil då elr =).....varesig de e en e30:ia elr en e46:a så tycker ja de e en ungdomsbil Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
_Mr-speed_ Jag syftade mer på att ungdomsbilar ofta är billiga och med simpel styling... få ungdomar har råd med en M3:a, och har dom de så är nog inte blåa lysdioder vad de kommer att styla den med ;) /Anderberg Kolla in bilen på Länk |
|
|
okei =)....då e ja me på noterna Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
hehe... hann använda dom en dag sen gick den ena sönder *snyft*. Dom är för tillfället under reparation. Man fick en del uppmärksamhet, detta trots att jag bara har kört ca 2 mil med dom än. En del glor sådant att de håller på att köra i diket! =) Nån mer än "joakim E" som har erfarenhet av vad polisen säger om detta? /Anderberg Kolla in bilen på Länk |
|
Zolle |
Man får inte ha någon annan färg fram en vitt och gult, det fick jag bekräftat när jag blev stoppad med firma bilen för att jag hade en mini advents ljusstake på instrument panelen med olikafärgade lampor jag trode att han skojade med mig men nej jag fick släcka den annars hade jag åkt på böter...men tände den igen när jag kom runt hörnet (fy mig). Han hade nog vaknat på felsida eller inte fått av frugan på länge inte vet jag men så är det i allafall Superfreak |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.