|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ! Mitt första inlägg här. På väg till jobbet i dag så började motorn gå varm. Gick ur bilen och upptäcker att det droppar från kylarens nederkant. Fyller på med kylarvätska och åker den sista biten till jobbet. Kör sen bilen över grav och kollar vart det läcker, ser ut som det kommer från den del där expansionskärlet går in till kylaren, det rinner från nederkanten just där du har avtappningen. Kollade slangarna till kylaren å den ena är varm medans den andra är kall och jag får inte någon värme in i kupén heller. Är det en packning som gått? går det å fixa detta eller är skroten nästa besök? . Fattar inte att det bara kan smälla till så här. Ska tillägga att tempen alldrig gick upp till rött men försökte ta sig dit. Tack så länge. | |
| Så då har jag plockat ur kylaren, den står utom räddning. En jättespricka vid expansionskärlet in till kylaren. Hittade en kylare till en manuel låda, funkar det då jag har automat? | |
|
Nu e den på plats men den är mindre än orginalet, alltså inte lika hög. Går det ändå å köra med den utan å sabba motorn? JW |
|
|
Du förstör inte motorn om du håller koll på tempen. 628csi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.