AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
415

Locka kompis till BMW träsket...

ho
432
hombre
750iA 1991
Försöker övertyga storvuxen (lång och bred) kompis att han ska köpa en BMW i 7 serien till hösten (september). Inköpspris ungefär 70-95 KKr. Han har förstås provkört vår och har blivit skrämd av mina utgifter. Förslag till modell, årgång och skattning av underhålls kostnad uppskattas. Han har pedantnatur och kommer förstås att sköta bilen. Han kommer inte att repa själv.

Aldrig mer en rostig Volvo !
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Lär honom att skruva och rekomender en 750:a...
Klart mest bil för pengarna.
Eller varför inte en 740, som lär vara mer pålitlig och billare att hålla.

motorn i 740 är en läckerbit (v8 286 hk) som räcker långt även om 12:an ligger i en egen klass.

"The original point and click interface was a Smith & Wesson"

svardska
Det tycker jag verkar taskigt mot en kompis tycker jag, hoppas att du upplyser honom om att det innebär i stort sett dagligt mekande och underhåll.
Att dessa bilar har inbyggda fel som drabbar i stort sett alla exemplar, förklara för honom att "mektips" på BMW power inte finns till bara för skoj skull.
Berätta att ett fördelarlock kostar 850:- i piratutförande, och att det går åt 2 till 12an.
Berätta även att en 750 som gått 30000 mil är bättre än en som gått 10000 pga att den förre ägaren vid det laget ruinerat sig själv på reparationer av inbyggda defekter och fel.
Berätta även om dom snygga snorkiga malliga välklädda gossarna som jobbar på BMW "grop" i Solna som aldrig varit i närheten av en skruvmejsel. berätta om vilket bemötande man får om man skulle behöva fråga om något nån gång.
En sak är säker! När den sista "läderbyxebilen" rullat av min tomt så släpper jag aldrig in en till.
I Stuttgart där bygger dom bilar, inte drömmar.
Men visst är dom trevliga att köra när dom funkar.
ho
432
hombre
750iA 1991
hmmm En touring från 5-serien torde då vara en bättre rekommendation...
Har själv inte skruvat på vår BMW. Skruvat så det räcker på våra gamla rostiga volvo bilar. Är nöjd med den BMW verkstad jag nu anlitar. Den första jag försökte ger jag inte mycket för. "Budgeterar" med 20 kkr per 1000 mil i underhåll/skatt/service mm. Vilket inte egäntligen inte als är orimligt. Ligger väl nu på ca 20 kr milen Exl. bränsle. Det är vel vad man kan förvänta sig eller ?

Aldrig mer en rostig Volvo !
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Svardska: Har du haft mycket krångel med 735 också?.
svardska
husse: alla dom vanliga standardfelen, dåliga lödningar osv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.