|
|
|
|---|---|
540iA ///M |
Hej, upptäckte igår att det satt DENSO K20TXR stift i min bil. Har ej kollat detta tidigare då en INSP2 gjordes förra året. Varför har man satt i dessa och inte NGK? Och är det "rätt" stift till min bil? Är DENSO bra eller dåliga stift? 540iA -99 mvh Kent |
| Ska inte vara något problem. Håller dock inte lika länge: Länk | |
|
skulle bara säga att jag fick nyligen byta till ngk för att jag var dumsnål o köpte snikstift...bilen gick verkligen som en påse skit rent ut sagt..mvh Lelle |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är väl alltid fel att inte välja NGK :) Denso är en av världens största reservdels och deltillverkare med ca 90.000 anställda i japan sägs det. Är väl Asiens svar på Bosch fast bättre:). Kvaliten är mycket god. Du får byta på halva sträckan och Densostiften har bara 3 elektroder mot NGK laser platinas 4 som originalmonterars i BMW sedan -1999 och ska hålla 10.000 mil. Hoppas du inte fick betala 180 kr st för Densostiften det är vad NGK pluggrna kostar, de är nog mera anpassade för BMW före -99. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
540iA ///M |
Ok, DENSO stiften som sitter i min bil har två elektroder. Vad är egentligen skillnaden mellan två och fyra elektroder rent funktionellt? Kan detta ha någon påverkan på motorns gång? Har misständningar (som jag upplever det) mellan 1000rpm och upp till ca 2500-3000rpm. Detta känns endast när jag gasar i "P" eller i "N". Ej när jag kör bilen. Över 3000rpm hur fint som helst... Kan stiften vara en bidragande orsak? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag det kan ha påverkan på motorns gång, de NGK stift som ska sitta i är inte så känsliga för kortkörningar och kallstarter som tvåelektrokstiften är. en BMW surar ned sig väldigt fort om man tex flyttar bilen kall 2 ggr så kanske den inte ens startar dagen efter eller så misständer den rejält. Om det är orsaken till dina bekymmer vet man ju inte förrän du bytt till rätt stift. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.