|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt denna bil I Maj I år och har haft alla problem som finns. Motor rasade, ny renoveradmotor monterad. Men nu så börjar min 6 växlade manuella låda spöka. I bland så är det svart att växla till 2,4,6:an. Precis som inte växelspaken räcker till. Sen så vibrerar den på 4:e växeln. Och enligt förra ägaren så skall lådan vara bytt I april I år. Någon som kan hjälpa mig med bekymmret. Så hör gärna av er om detta. Mvh Tony | |
|
Om du tycker spaken inte "räcker till" så kan det vara läge att börja med en koll av själva länkaget mellan spak och låda. Är det glapp i bussningarna eller fel monterat så kan det blir knas. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Vibrerar hur på 4:an? Tänkte att om det nu känns som att spaken inte räcker till så kan det vara fel ställd och då hamnar 4an i lite dåligt läge. Jag skulle inte köra bilen på 4an om det är så, har "spräckt" en volvo låda där 2 och 4an strula tills växeln hopa av i rätt så hög fart. Och med tanke på att 2,4 och 6 ligger åt samma håll så är det en justerings åtgärd som gäller, normalt när man byter låda i en bil... jag fick inte i 1an och 2an efter byte, spaken satt 1cm fel, eller när jag fick i backen på min ford när jag skulle peta in 1an. |
|
| Vad blev renoverat på den då??Låter helkonstigt när du berättar att växelläget inte stämmer överens: Skulle gissa snabbt som er övriga att det skulle vara växelgaffeln som inte stämmer eller om lägena inte är korekt...En annan fråga hur har du kört bilen???Har du ryckt i växlarna någon gång:) Då kan det också bli kul....Berätta mer noggrant om problemet så får vi se vart det landar...JNRacing | |
|
lådan ar köpt och bytt av förra ägaren, lådan är köpt från en skrot, och dom hävdar att lådan funkar perfekt, problemet ar att 2,4,6 är svåra att lägga I, verkar som att spaken inte riktigt räcker till, har fått höra har tidigare att det kan vara en sjusterings sak. Får se när jag kommer upp till min bil igen och kan hissa upp den för att se. Men alla tips är välkommna. Tack på förhand Mvh Tony |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Dåligt justerat växellänkage eller felmonterat gissar jag på. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.