|
|
|
|---|---|
Verdi |
Köpte bilen begagnad på BMW Solna utan vinterdäck. Skulle kanske dealat till mig det men av olika anledningar blev det stressigt och jag hamnade i en taskig förhandlingsposition. :-) Så. Nu har jag 16" dubbeleker original med Continental RFT-däck. Jag vill: 1. Köpa 18" fälgar plus sommardäck. 2. Köpa 16"/17" fälgar plus vinterdäck. (vad rekommenderas? 16 eller 17?) Ev vill jag även sälja min nuvarande uppsättning men jag behåller de nog så att jag kan erbjuda två alternativ vid försäljning. 16" passar inte alla och 18" passar inte alla. Krav: 1. BMW Original. 2. Bra kvalitet på däcken. 3. Dubbade vinterdäck. Fälgarna ska se bra ut. Viss repning ok. men inte kraftiga kantstötningar. Vill ej betala fullpris hos BMW för nya heller. Hur går jag till väga? |
| Jag hade nog lagt vinterdäck på originalfälgarna och köpt 18 tums sommardäck. | |
Bayer_Aleks |
håller med pelleman för så ska jag själv göra. Har idag 19 tum sommar och ska ha vinterdäck på 17 tummarna utan dubbar. Lite dumt med dubbar då man bor på västkusten och med snack om lag att införa för dubbfria däck. |
Verdi |
Så blir det. Ungefär. Fast 17" på sommardäcken. Är rädd att 18" skulle se lite kioskraggar-aktigt ut på min i övrigt helt osportiga och ganska tråkiga 320d. :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.