AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.810

Går det att byta den röda lampen under backspegeln?

Hej!
Ungefär som frågan lyder,jag undrar om det går att byta den röda (och i mitt tycke fula) larm lampan som sitter under backspegeln?

Tacksam för svar
//KJ
fl
10
fletcher
E60 525I -2005
Undrar ochso om detta ?
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Allting går väl. Men det är ingen lampa utan en lysdiod. Men, vad ska du byta den till?
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Du kan ju byta till en backspegel utan larmindikator annars.
tack för svar

Jag till en svart kanske, inga problem att den sitter där, dock inte såsnyggt med en röd.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Att den inte är speciellt vacker kan man väl hålla med om, men syftet är väl att avskräcka potentiella tjuvar. Det röda du ser är väl dessutom en plastlins, dioden sitter innanför.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
"Clownnäsan", ett signum ;)
Låt den sitta...
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Får man kalla det ett i-landsproblem ;-)

Tycker knappt den syns när man kör, om man inte tittar på den dvs, och när du inte sitter i bilen så ser man den inte alls.

I min så blinkar den när man larmat bilen, och det är väl det som är knappens huvudsyfte, så det verkar ju dumt att ta bort den...

Men alla är vi olika, och det är tur.

Inte att förglämma så är det ju den man vrider på för att blända av spegeln vid nattkörning.

Niklas

Fransosen
hehe Ja det får man göra :)

Har större, icke ilandsproblem med knarrningar i dörrarna..:(
Får försöka lösa det istället
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Dörrknarr på E39 brukar bero på glapp i låspinnen i B-stolpen. Många löser det med ett varv eltejp runt den.
Ok tackar, skall testa det och en hel del vaselin på alla gummilister
Så olika smaker man kan ha. Själv tycker jag att den röda lampan ser säregen och lite "lyxig" ut när den sitter där.
K2
348
K2
523i -97
Personliga åsikten; vem orkar bry sig om att röda larmindikatorn kan råka se litet röd ut även när den inte blinkar? Hur litet "problem" är detta på en skala?

Kan den avskräcka en enda småbov för att ens försöka så är jag evigt tacksam.

Denna åsikt från en som har haft åtskilliga problem med avskum som envisats med att ge sig på mina tidigare bilar utan larm.

Trick numero uno är väl som vanligt att inte ha något uppenbart värdefullt på display i bilen, finns det sen ett uppenbart synligt larm så hjälper det en hel del skulle jag tro.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.