|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet något om den här bilen? Länk Vad skall en sån kosta? Tack på förhand | |
| Jag var och tittade på och provade bilen i annonsen och den är i fint skick. Lite skrapmärken på fälgarna bara, annars stämmer det som står i annonsen om att det inte finns ett enda stenskott. Dock är priset för högt så jag köpte en annan som i och för sig hade gått ett par hundra mil mer men som hade mer utrustning. Det ljusbruna skinnet är riktigt snyggt by the way. | |
|
När det gäller priset så kan jag bara referera till de tre 335or som jag valde mellan innan jag slog till. Alla tre med M-sport aerodynamikpaket och och ungefär samma utrustning. Den första jag var intresserad av gick för 465000 kr, hade gått 800 mil och den gick mig precis ur händerna. Den jag köpte fick jag för 455000 kr och den hade gått 1600 mil. Viktigaste köprådet jag kan ge är att se till att bilen har M-sport paket. Blir en helt annan bil utseendemässigt. Bilen jag köpte har automatlåda med paddlar och den funkar riktigt fint men det är ju en smaksak om man vill spaka själv eller luta sig tillbaka och bara ratta. |
|
|
Hej, och tack för infon. Bor själv 60 mil från bilen och har inte möjlighet att kolla på den så enkelt. Är skrapmärkena på fälgarna ansenliga eller man kan bortse från det. Infon från säljarn är väl inte i bästa laget, verkar inte vilja sälja bilen. Har du en aning om mätarställningen de säger bara c:a 1000mil+ Tack på förhand |
|
|
Det är lite skrapmärken på alla fälgarna, typiska trottoarkantsskrapmärken. Bilen har ju mest rullat i Sthlm stad. På ena fälgen var det lite mer skrapmärken men jag skulle inte vilja kalla dem ansenliga även om det aldrig är roligt med märken i fälgarna. Om jag minns helt rätt så var skrapmärkena 3-5 cm långa och det största märket längre, kommer inte ihåg hur långt. Jag håller med dig om att det inte verkar som om säljaren vill sälja bilen med tanke på attityden per telefon, så jag pratade mest med hans fru, det fungerade bättre. Men eftersom annonsen finns så får man väl anta att bilen är till försäljning. När det gäller mätarställningen så hade den gått precis över 1000 mil när jag tittade på den runt den 10:e juli. |
|
| Bilen är ifint skick i övrigt. Jag var på väg att köpa bilen, hade till och med köpt flygbiljett till Sthlm när bilen jag i stället köpte dök upp. | |
|
Jag fick uppfattningen att det endast var någon fälg som var skadad, inte alla 4. Det lät inte så kul. Bilen har varit till salu ganska länge som jag förstått det, redan i våras var den tydligen ute, men till ett högre pris. Jag har inte pratat med frugan, jag har försökt få henne att ringa mig men hon hänsvisar till att jag skall ringa mannen hela tiden. Vad saknas det för utrustning i den jfr. den du köpte? Det finns tydligen inte många till salu, kommer de till våren igen tro? |
|
| Vad fick du ner priset till? | |
|
Det finns inte så många 335or med M-sport aerodynamikpaket. Jag har kollat hela sommaren och det har funnits en handfull ungefär. Jag fick ner priset till 485000 kr inte ett öre mindre trots ganska långa förhandlingar. När det gäller fälgarna så kan man lämna in dem på lagning, då fyller man i skrapmärkena och polerer upp dem så att du inte ser att fälgarna varit skadade. |
|
|
Tack för den info. Det finns någon i Helsinborg som sysslar med detta, kostar någon tusenlapp per fälg har jag hört. Vi får se om det blir att beställa flygbilett eller inte. Tack för hjälpen |
|
| Lycka till med köpet och hör av dig om du har några frågor. | |
|
Jaha, Då blev det så. En fantastisk bil som redan fått rulla 150 mil på några dagar. Dag två har man också lyckats bli påbackad av en j...a smitare som knäckte kofångare bak och vänster baklampa. Det fanns inte ett stenskott på bilen innan detta. Självrisk = 6250 pix. Trött man blir. Ha en god dag på er |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.