|
|
|
|---|---|
|
En av mina bilar används bara för att frakta saker, slänga skräp mm - väldigt sällan, så jag vill inte betala boendekort för parkering. Ska ha bilen i ett halvår och sedan skrota den. vore synda att betala mer för parkering än vad bilen är värd i sig. Är det någon som vet om det finns några helt avgiftsfria parkeringar i västra göteborg. Tex utmed gatan någonstans - så som det var förr i hela stan. Skulle vara oerhört tacksam för tips. Bilen står nu på fyratimmars parkering. MVH Henrik, Majorna - Göteborg | |
|
Liten fråga: Göteborg har väl datumzonsparkering (heter det så?) som så många andra städer, vilket innebär att gratisparkering= gratis i 24h, sedan måste bilen förflyttas. Annars riskerar man böter. När jag bodde i Lund råkade jag ut för detta flera gånger då bilen bara användes bara på helgerna och stod parkerad utanför min lägenhet där det var gratis. Ffa under givna semesterveckor som v8-10 etc var det lätttjänade pengar för p-vakterna. Iofs åker man på den lägsta boten (300kr) men om den skall stå längre perioder kan det bli väldigt dyrt... MVH//Kristoffer |
|
|
Jag har precis samma problem med parkering - fast tvärtom. Jag bor i östra Göteborg där det är gratis parkering och här har folk från andra stadsdelar satt i system att göra just detta, dvs att långtidsparkera sina "extrabilar" där det är gratis och därmed slippa boendeparkering, vilket gör att vi som bor här har svårt, ibland omöjligt, att hitta parkering. Skulle gladeligen betala för boendeparkering om det gjorde att trängseln längs gatan minskade - så att jag kan parkera min ENDA bil där jag bor. Du har inte funderat på att hyra lastbil de få gånger du behöver slänga/frakta saker istället? Då slipper du parkeringsavgiften. Eller så skaffar du en egen tomt och kan ha hur många bilar du vill ;-) Tyvärr är ju parkeringsutrymmet begränsat i den här stan, så att långtidsparkera sina extrabilar i grannstadsdelar innebär bara att de som bor där blir utan plats. Inget ont menat, Henrik - du ställde ju bara en fråga i all välmening. :-) Detta råkar bara vara ett problem jag svär åt varje dag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.