AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
751

Lämpliga bussningar på M3 E36?

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Har hittat en del bussningar på bilen som är riktigt risiga och skulle behöva bytas ut då det vibrerar och skakar och klonkar både här och där.

Eftersom jag har tänkt nyttja bilen till en hel del bankörning med R-däck framöver känns det som jag skulle satsa på något värre än original.
Dock använder jag ju bilen som sommarglidare också så jag vill ju inte tappa för mycket komfort på köpet...

Ni som har mer erfarenhet av det här - vad ska man välja för bussningar?
Ska man köra stenhårt på delrin, eller ska man köra nån blandning av delrin och powerflex? Vilka är lämpliga att sätta var osv osv?

Btw, är hårdare bussningar "skadligt" för hjulupphängningsdetaljer etc? Man kan ju tänka att vibrationer och krafter förs vidare in i chassit så att säga.

Tacksam för svar!
Vibrationer osv förs lättare vidare till resten av bilen ju hårdare bussning du har.

Jag kör med Powerflex snart överallt på min 328 och är grymt nöjd. Kommer aldrig att sätta in en originalbussning igen.
Man slipper allt gung som en gummibussning tillåter.
Hela bilen svarar snabbare på rattrörelser osv.

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Låter härligt :)

Men du tycker Powerflex duger gott då, man behöver inte ta steget till delrin och aluminium på vissa punkter?
Hm har inte provat något av de alternativen.
Tycker Powerflex duger gott då jag kör ca 1500 mil landsväg varje år också.

Men om du skall köra mkt bana och inte så mkt landsväg så är ju ännu hårdare bussningar ingen nackdel.
Tror dock inte att du märker så stor skillnad från powerflex då dessa redan är rätt stumma.

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Kan ju vara värt och testa powerflex då... Jag har redan en rätt stor del av powerflexuppsättningen liggande som följde med bilen när jag köpte den. Får prova :)
Ok lycka till. Powerflex bussningarna är dessutom väldigt lätta att montera. :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.