AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
825

Vad tycker panelen om denna E91:a?

Hej,

Letar sedan en tid tillbaka på en diesel och har hittat denna som ser intressant ut och som i princip har det man behöver. Dock verkar den sakna PDC?

Länk!

Priset känns lite i överkant men vad tycker panelen är rimligt att betala för bilen?

Tacksam för svar
PDC bak skulle jag inte vilja vara utan.
Clubsport: Håller med dig, lite synd att den har allt annat som ingår i comfortpaketet separat, fast just PDC fattas.
Å andra sidan hade jag det inte till min E46 Touring och det gick bra. E91 är inte en jättestor bil och kombibilar är oftast lite lättare än sedanen att fickparkera. Så jag tror jag kan klara mig utan detta.
Ja, det funkar nog att vara utan PDC på en touring. Sedanen är en annan sak.
Lite synd att den inte har det delbara armstödet.
Vad är det för fördel med det delbara armstödet jmf med det som denna bilen har?
Det är skjutbart, delen på förarsidan går att skjuta fram en bit. Mycket bekvämare.
Någon i panelen som har åsikter om lämpligt slutpris, eller ideer?
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Slutpris borde inte vara mer än 210 000.

Se denna som dessutom har svart innertak samt vinterdäck på lm fälg Länk!

/Rickard
Rick: Tack för responsen.

Bilen du länkar till var faktiskt ute förra helgen på Blocket av en privat annonsör, begärt pris 199kkr. Mailade på den och den hade en tråkig parkeringskada på ena bakdörren samt hade vibrationer vid inbromsning som ägaren haft problem att bli av med. Dessutom var däcken slut.
Tänkte ringa ägaren och förhöra mig mer om problemen men den hann säljas innan dess, tydligen till en bilhandlare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.