|
|
|
|---|---|
|
Någon som äger/kört Mercedes GLK 220 CDI ? Funderar på en större bil bl a pga att jag drar en båt på 1,6 ton då o då. Tycker dock X5, ML, Q7 är för stora och X3 lite gammal, har provat Q5 men inte hittat ngn GLK hos handlaren med denna motor. Tacksam för lite synpunkter om GLK (inte de andra modellerna). Mvh Johan | |
| Har provkort GLK, dock med 3,5-liters sexa. Trevlig bil, dock mycket mindre an man tror. Om du skall byta fran din E92 sa lar du inte fa en storre bil. Ak och titta. | |
|
Jag har kört en GLK 220 diesel. Kraften i motorn räcker till men det är ingen raket (som du förstår) och som Mixtus säger så känns den mycket mindre. men för övrigt är det en välbyggd bil som är riktigt snygg med en fin motor, tror att den duger fint att dra husvagn, båt m.m. Dock tycker jag det är för mycket pengar för en ändå så liten bil. Konkurenterna kanske är lika dyra? Har inte så bra koll på dessa. Lycka till. |
|
|
Jag har kört GLK 220 CDI och kan rekommendera den starkt. Försök att hitta en med sportfjädring om du ska använda den som vanlig landsvägsbil, annas blir den lite svajig. Precis som dom andra skriver, så kraften räcker, men det är ingen raket.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.