AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
843

vill sätta solfilm i min BMW

Phillip
tja!!!
vet nån att hur man sätter solfilm på fonsterna , om man köper själv från Biltema eller finns andra ställe med bra solfilmer och det går att sätta själv. tack

MVH Phillip
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Jag har satt dit solskydd istället, Tweety och dexter, skitfint :) och bra mycket häftigare ;)
BMW...
Solarplexus lr vad det heter är enkelt och smidigt, men lite dyrare.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
hur man går till väga är ganska enkelt..

* klipp i önskad längd/bredd... (prova så det blev rätt

* Spraya diskmedel+vatten på rutan (på insidan)

* Dra bort en bit av skyddsfilmen på solfilmen och spraya lite diskmedelsvatten spray på solfilmen

* Placera solfilmen på rutan och använd en fönsterskrapa eller någon annan typ av skrapa och tryck ut alla luftbubblor som du ser sen kör du bara på !

(dra bort skyddfilm , spraya , tryck dit) det går ju även att dra bort hela skyddsfilmen direkt och spraya och placera den på rutan kan vara lättare ibland...
helst om man är 2 !

* Stryk ut filmen ordentligt men tryck inte hårt då har den en tendens att följa med skrapan ;)

Lycka till ! / Gurra
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
wrath...Bra beskrivet....Men om du inte får bort luftbubblorna ex.att dom kommer tebax direkt igen så använd en hårfön och värm på filmen och sen skrapa under tiden du värmer... Lycka till!!

Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel..
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Om man är klåpare som jag så lämnar man in den om man vill få det snyggt . Gjorde så på 323'an, kostade en slant men så blev det *perfekt* också.
Sk
12
Skoogern
318i -88
hujja
satte in solfilm idag i min beemeer (318i-88),
det blir endel illa valda ord, men nu sitter det där, bakrutan e ju.hmm..den fick endel "smeknamn" :) hatar välvda rutor.
jag var iväg å köpte mig metallbaserad solfilm eller vad det nu heter...va mycke smidigare å sätta dit än typ biltema grejer.. men då ska dom ta ca 190 kr/m
men som tur va så visste jag om en som ska lägga ner sin "tona rutor"-verksamhet och fick dom för 90kr/m.
bakrutan ser ut som ett as, men får göra om det i framtiden när jag lugnat ner mig :).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.