|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag vet att på de nyare modellerna så har rätt många paddlar på ratten när de har automat låda. Har även sett -04or som har de. Min fråga är kan man eftermontera paddlar på ratten till en bmw 545 -05 med automat låda? | |
|
jag har satt in en M5 ratt med paddlar o allt. dock har jag manuell låda så dom fyller ingen funktion men till en automat går dom att koppla in om man skaffar ett kablage o drar från ratten till växelväljaren. vet inte bästa källan till kablaget men det finns ivf en snubbe på e60.net som säljer. om du kan komplettera bef ratt med paddlar vet jag inte men skulle tippa på att du behöver en speciell ratt som är förberedd för det med urtag på baksidan o allt det där. är väl kanske lite styrenheter o annat jox i ratten med. tänk också på att bilar tillverkade sept -05 o framåt har en annan infästning på ratten än äldre bilar |
|
|
okej, men om man skulle skaffa en ny ratt isf en M5 ratt, måste ratten va innan sept -05 eftersom min bil är tillverkad mars -05? M5 ratt var kan man få tag i det till ett vettigt pris? ska även kolla om man kan hitta snubben på e60.net |
|
| Hilden: lust att byta mot en vanlig m-kringla? :) | |
| Äh, såg ju att du skrev att min stackare är för gammal :/ | |
|
Dempa: Den MÅSTE inte vara tillverkad innan 09/05 men det är bolt on innan dess. Köper du en nyare måste du slipa, göra hål o gänga etc så det är smidigare med rätt ratt på en gång. Jag köpte min på lagabasen för 1800.- och runda airbagen från sportratten jag redan hade funkar utmärkt. Måste du ha airbagen åxå blir det givetvis 3-4-5 tusen till... Lusen: Nej jag har en i förrådet redan :) Var mest ute efter fläskigheten och kontursömmarna hos M5 å sen tänkte jag den kan komma till pass när man byter bil. Ska ha en automat nästa gång men iofs tittar jag på ngt nyare så jag kan återkomma då ifall du inte gjort dig av med din åxå. Min är byggd 11/04 så ratten passar din med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.