|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter en 320 Touring 2002 eller nyare med M-sport paket. Är det något särskilt att tänka på? Och prisbild?? Länk Länk /mats | |
|
En sak du bör fråga dig är om du verkligen vill ge 100k plus för en 320 touring 2002 när man kan få en för 65 ? mvh. |
|
|
Jag vill ha M sport och de jag tittar är från årsmodell 2002. Vill ju ha facelift. Har hittat några från 04 & 05 men alla är på "felsida" av 100k M |
|
|
För 65' får man en långmilare (20 000+ mil) ej facelift, eller med tur en snikutrustad facelift (utan M-paket så klart). ______ Foto Länk |
|
|
Jag vill inte ha en långmilare, max 15k mil och gärna så ny som möjligt. Krav är ju multiratt samt sportstolar. M-paket är ju ett stort plus. Min budget är satt till runt 100k. Det är ju frugan som skall ha den... M |
|
|
65.000 är helt omöjligt i kombination med det Mats99 vill ha, snarare runt 100.000. Det verkar som om vi letar efter likadana bilar, fast jag vill ha en sedan, helst coupe men det blir för krångligt då vi har barn. I alla fall så vet du vad du vill ha, och det är helrätt, det ska vara M-paket på en E46, och det ska du kunna hitta med lite tur för runt 100.000. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Tur att du vill ha en sedan och jag en Touring. Skulle bara slutat med att vi bjudit över varandra på samma bil... Har hittat några stycken men ingen för 100k 115k har jag hittat men den har gått över 13k mil. Jaja, bara att leta vidare... M |
|
| Pruta lite på denna kanske? Länk | |
|
Kanonbil, kanske lite trist färg... -> Spacco, OM det nu hade varit din bil. Vad hade du släppt den för??? bilpriser.se sätter mellan 110-120k M |
|
|
Bara en undran Mats99 du frågar om råd och prisbild på en 320 touring nyare än 02, men du har ju själv ägt en 03:a och en 04:a. Borde det inte vara vi som frågar dig om råd ???? |
|
|
-> Korak, Ha ha ha.. Ja det kanske är sant... Vill mest vara på säkra sidan så jag inte betalar för mycket... Har inte haft en M Sport tidigare så vad är det värt "extra" med paketet... M |
|
|
Satsa gärna på en 2004 så har du 12 år rostskyddsgarantin istf 6 år. Det kan behövas eftersom rost i falsarna i dörrar/huv/baklucka är standardutrustning på E46. M-sport är klart att satsa på, det lyfter bilen mycket i mina ögon iaf. Mvh Johan |
|
|
-> JohanD75, tackar. Det hade jag ingen aning om. Då stryker vi alla under 2004 och genast steg priset... ;) Jag återkommer om bilen jag köper M |
|
|
ge inte mer än 100 iaf omd et är 04 kan du ge lite mer men om de är 02-04 skulle ja inte ge mer än 100 Självklart menade jag ej 65 för en med m-paket men har självkollat lite på 320 med nya motorn 170hk kombi och sedan och dom flesta som ligger för 80k kan man få för 65 har jag märkt. Jag tror att ju äldre den blir desto mindre "extra värde" kommer m-paketet ha. Jag skulle aldrig köpa en bil som gått över 20k mil och är nyare än 02 och inte heller dom jag menar när jag säger 65. Ge inte för mycket för en bil i dagensläge... det är rent ut sagt dumt då finnanskrisen har slagit sig hårt på privatbeg marknaden just nu och det är svinsvårt att sälja bilar trots det lägger flesta svenssons upp drömpriser men dom flesta vi ser på blocket har oftast starkt behov av pengar som det ser ut idag. mvh |
|
|
Overboosted: Du pratar tyvärr historia. Situationen du beskriver var aktuell fram till Feb/Mars i år men nu är det faktiskt akut brist på begagnat. Många tyskar/finnar/normänn har damsugit den svenska marknaden på begagnade BMW. Åk ut till en handlare så skall du få se hur få begagnade bilar de har inne. Det är tom så illa att handlare köper via KVD och privatannonser på Blocket för att sedan sälja vidare med vinst. Även om lågkonjunkturen har slagit till rejält på många håll är det viktigt att komma ihåg att 9 av 10 fortfarande går till jobbet och har det ekonimiskt bättre än tidigare pga mycket låga boräntor och skattesänkningar. Annars när det gäller 320 M-sport tycker jag inte man bör betala mer än max 110-120kkr för en 03/04 som rullat mellan 10-15kmil. Går man upp mot 150kkr är man inne i prisspannet på 325iT E91 som på alla sätt är en modernare bil. |
|
|
Kristoofer jag önskar att ditt inlägg stämde för det hade verkligen gjort mig glad, vissa delar stämmer så som att norrmän finner och tom danskar samt tyskar köper från sverige... men dom gjorde inte ... dom GÖR för fulla muggar. Det är Riktigt svårt att sälja bilar fortf Bilhandlar har inte råd att ens ta in m5or m3or och amgs längre då dom inte får dom väck. Värre bilarna på blocket ligger i mååånader ibland utan spekulanter helt. Visst marknaden för normala personerbilar kanske har mildats upp lite. men värre bilar står det sitll för just nu tyvärr. och som sagt jag hoppas att ditt inlägg vore sant men det är det inte men jag ber till gud att det släpper snart. |
|
| Det är verkligen sjukt dåligt med bilar runt om i östergötaland iaf! Tomt på bakgårdarna | |
|
Jag har sålt 3st bilar i sommar, två gick samma dag (E39 523 + Volvo 740) och en efter tre dagar (Saab 900). Ingen var extremt billig utan låg på normal Blocket-nivå. Så att det är dött håller jag inte med om, bra bilar med vettig prissättning säljs snabbt. Kollar man på t ex BMW X5 så ligger dessa högre i pris nu än i höstas. ______ Foto Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.