|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem med min bmw 645 ci, den laddar ur sig själv, efter ca 12 timmar , stillastående. Har varit inne och fått en diagnos test...de säger att det är CAN - Buss som inte stänger som den skall, alltså stänger av ström när bilen är OFF....den kan gå perfekt ett par dagar sedan när den stått över natten så går den inte att tända på...... Är det ett svårt byte, !? kan man göra själv, o vad brukar priserna ligga på !?... BMW - Bil Med Wingar | |
|
Det går inte att byta can-buss.. Det är olika burkar som kan väcka upp bussen, tex larm, centrallås osv Antagligen är det någon av burkarna som kan väcka bussen som har kass mjukvara, eller så är det tex någon dörrkontakt eller liknande som glappar eller har fått in fukt så den 'triggar igång' bilen, kan vara många olika saker.. Svårt att hitta med vanlig diagnos. Hittar ni inga felkoder, så be dom kolla att bilen har rätt mjukvaror/uppdateringar. |
|
|
Aa jag tänkte försöka köra in idag och be de göra ytterligare ett test, men jag har försökt med att ta ut cd-skivan under natten, och då har bilen hållt sig längre utan att vara död, men jag får försöka nu med att ta ut cd-växlare behållaren......och se om det kan vara den som tar ström från bilen... allt annat fungerar bra, men sedan är det inte orginal bmw batteri, kan vara så att det är olika ström energi på de så att nån mjukvara behöver uppdateras... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.