|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, har en 330 Diesel (2003) som just idag fått i sig ca; 15liter bensin, bilen är inte körd därefter utan står på macken. 1. Skall man försöka få ur bensinen och i så fall hur? Någon som har en bra och tydlig instruktion...slanga, dieselpumpen - hur gör man lättast??? 2. Eller skall man slänga i resten av tanken med diesel och tuta och köra (känns iofs lite vanskligt efter att man hört och sett så mkt olika meningar om detta på forumet...!) Hjälp...! /Hank | |
|
Hej.. Tja, nu vet jag inte om det finns en avtappningsmöjlighet på din dieseltank, men kika under och titta. Tappa ur vore ju lättast... Annars så går det troligen att slanga ur på gammalt "hederligt" sätt. JAG skulle inte prova det sistnämnda du skriver iaf.. Skulle du nu ändå göra det så kommer det att "gnaga" i dig ett bra tag och du kommer att undra om det blev någon skada på din maskin ett bra tag därefter.. Mvh Janne. |
|
| annars kan du koppla av slangen vid filtret som sitter under bilen - sedan låter du bilen stå med tändningen på då kommer soppapumpen pumpa ur all bensin - obs se till att lyssna noga - går pumpen torrt kan den få på fan. givetvis får du ha en dunk eller liknande vid denna process - sedan är det bara att tanka igen och köra. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
OBS !! bensinpumpen tömmer INTE tanken.!! Du får bränsle kvar i den vänstra tankhalvan ca 15-20 liter. Då den interna pumpen som pumpar över till höger halva där pumpen sitter drivs av trycket på returbränslet. Lika illa om du försöker slanga ur bränslet, Finns det inget avtapp bör nog finnas ?, får du nog lyfta ur bägge bränslegivarna under baksätet och pumpa ur med extrenpump elller slanga ur antar jag. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Hasso har rätt att det blir kvar i tanken, men inte sitter det väl någon bensinpump i en diesel?! ;) | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Anders-72: Det är en Unisexpump !!! ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jo, jag förstod att det är samma pump oavsett bränsle, men det är så sällan du bjuder på någon passning på volley, så jag slog till :) | |
Bjuder jag så gärna på :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.