|
|
|
|---|---|
|
Så nu har man varit lycklig BMW 523 ägare nu ett tag. Har stöt på ett litet motorproblem nu som tar bort hela njutningen av att lägga massa mil på mätaren. Hoppas att någon här kan hjälpa mig att hitta felet. Motorns problem kan man nog beskriva med humörsvängingar. Över lag går motorn jätte bra och pigg o bra respons. Har tom lyckats dra ifrån mina två vänner med nyare 523 med både mindre mil o dubbla vanos. Så den verka inte ha något direkt mekaniskt fel. Fast helt plötsligt kan den få för sig att göra ett våldsamt ryck precis som man släpper gasen o plattar den direkt igen. Sen ibland när man segdrar den lite kan man svagt i bakgrunden känna att effekten inte är silkeslen som i normala fall är. Den har till och med stannat för mig en gång fast det var bara att vrida av tändningen o på igen så vaknade den.Sen även tappa effekt under 50 meter sen är den tillbaka som vanligt. Detta problemet är inte väder relaterat eller verka inte följa något mönster om den har ståt någon dag. Bränsle ekonomi är mer än perfekt kanske kan vara bra o veta. Jag har läst en del om kamaxel givare o vevaxel givare som folk har fått byta men jag vet inte symtomen på dessa problem. det är min ända gissning. hade varit snällt om ni kan hjälpa mig med detta. Som sakt jag har inte varit BMW ägare länge och är dåligt påläst på hur dessa bilar talar till en när olika fel dyker upp. Tack på förhand | |
|
Jag gissar på vevaxelgivaren med tanke på att du får de goa tvärstoppen. Hade exakt samma symptom på min gamla 528:a E39 med enkel vanos. __ /Chrille |
|
|
Samma för mig, kan bara instämma med deejaywasp. finns te.x här: Länk /J |
|
|
Tack. Då kör jag på det. Vad kostar en vevaxel givare. kollade lite och den såg inte ut som något svårt att byta heller själv. |
|
|
HAHA 685kr...... Den bilen tar livet av mig. Hm ska nog ta bort den först och se så den inte har fått någon skit på sig eller något sådant först. |
|
|
Varning köp INTE en kopia! Många som har haft problem med dessa. Gå till skroten och köp en begagnad eller i bästa fall gå till din närmaste BMW-ÅF och köp. __ /Chrille |
|
|
BMW tar 1035.- för en givare. /J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.