|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att montera dragkrok på min 530iM E39. Tänkte sätta dit ett fast drag, men jag har aldrig sett det på en bil med M-paket. Anledningen till att jag vill ha fast drag är att det är frun som kör 530n nu och hon vill inte hålla på att meka dit en krok varje gång hon behöver den. Finns det fasta dragkrokar som passar med M-paketet, utan att såga i diffusern? Någon som har en bild så jag kan se hur det skulle se ut? --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre | |
|
Du byter ut din "diffusor" ( Insats nedre heter den) till 51122494800 ( Insats nedre för dragkrok)... Sen finns lock 51122695499 men det passar ju lite illa med fast krok... kolla här Länk |
|
|
Tack Gasar-Magnus! Har fått för mig att M-paket bilar har en annan dragkrok, eller passar alla E39 fasta dragkrokar? --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Ska du ha fast krok får du säkerligen såga tror jag. Jag tror den monteras så pass högt upp att det man måste börja såga i plasten även om man byter nedersta svarta plastbiten mot den med lucka (1100kr) för löst drag. //Magnus, ägare av 530iT-01 med M-paket och löst drag. |
|
|
Tack för svaren. Det fick bli ett avtagbart drag till slut, blir nog inte så snyggt med fast drag med M-paketet. Fick tag på ett Westfalia drag på bildelsbasen till ett ok pris, så jag skulle ändå inte tjäna på att sätta dit en fast krok. Någon som själv monterat dragkrok på E39? Själva draget verkar inte så svårt att montera, men elsatsen kräver en hel del jobb. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.