|
|
|
|---|---|
|
Yep! Bytte till BMW's nya slimline-torkarblad på min E46 coupé. -Piffigt värre :) /J Länk Surf Or Die!!! | |
|
Japp, fick sådana av "misstag" när jag beställde nya blad häromsistens, funkar bra men är fula som stryk. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Är det sånna som bla vw kör med eller? /mvh Nikke |
|
|
Ja, och nyare (E90 m.fl.) BMW. Sats med 2 torkare 485:- Surf Or Die!!! |
|
|
Jag fick sådana nu när jag bytte. För den gamla modellen var slut. Men jag är inte alls nöjd. Sista 3 cm längst ut på torkarbladet som är på passagerarsidan ligger inte emot rutan. Ska det vara så? Hur har ni andra? Passar det för er? Kan jag ha misslyckats med den simpla installationen kanske. |
|
|
Jag är inte helle nöjd, dom gamla hade hållt i 9000mil! Det kommer inte dessa att göra! Less is More |
|
|
sfi: Samma problem här, ligger inte an längst ut på passagerarsidan. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| OK:s motsvarighet funkar bra. Jag vet inte riktigt varför jag köpte dom då VAG:s motsvarighet aldrig funkade bra på min A6:a, men bra funktion än så länge alltså på OK-varianten. | |
|
"Samma problem här, ligger inte an längst ut på passagerarsidan." Anledningen till detta är att aerotwin torkarbladet på passagerarsidan är längre än standardbladet som satt där tidigare. |
|
|
Må så vara att det är längre. Jag tycker iaf inte att dom nya är i närheten av att vara lika bra torkarblad som gamla modellen. Det torkar sämre tycker jag. Är det någon mer som upplever samma sak? Jag har haft mina i 6 månader och det kanske uppfattas som länge av expertisen innan byte på sommarhalvåret. |
|
| Jag bytte tillbaka till gamla hederliga torkarblad och det fungerar mycket bättre. | |
| Tar man inte bort den styrande plastskenan som sitter i torkararmen på förarsidan kommer den nyare typen av torkarblad att hoppa och missa att torka just där. Det är väldigt enkelt att ta bort och tar bara några sekunder. | |
STi |
Hur får man bort denna plastbit som sitter i torkararmen? |
|
Bänd ut plastbiten på det ställe som syns på denna bild: Länk I hålet som syns här Länk sitter plastbiten fast i. Hoppas bilderna hjälper. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.