|
|
|
|---|---|
| Som rubriken säger så undrar jag om det går att eftermontera USB-anslutning i en E60 av 2006-2007 års modell? | |
|
Som jag förstått det ska det gå att göra med Dension Gateway 500. Jag har dock inte blivit riktigt klok på vad som krävs för att det skall gå att installera. Tror att det kräver att du har CD-växlare + att din vanliga CD kan spela mp3. Rätt? Finns det någon på forumet som har erfarenhet av GW 500? Funkar det att ansluta en stor USB-hårddisk? Skulle vara toppen att ha 500GB mp3'or i handskfacket. Finns det någon i Malmö-trakten som installerar? Pris? Hamilton1974, ledsen om jag snodde tråden... |
|
|
Jag är också intresserad av dylik lösning. Har en e61 -09 med aux men ingen usb.. Någon?? |
|
|
Jag kör GW500 i min E60 05 Funkar toppen. kör en 260gb usb disk ipod ansluten med mina favvo låtar Samt jag streamar Spotify benomBLT1500 rakt ut i bilen. så jag kan köra till månan och tillbaka utan att lyssna på samma låten två gångar BRC i Malmö installerar BRC Malmö 214 75 Malmö Agnesfridsvägen 128 Web address: www.brc.se Phone number: 040-22 79 00 |
|
| Och vad kostade det? | |
|
2500:- för att uppdatera bilens mjukvara samt programera in cd växlare och blåtand 7500 i dension grejor samt installation 700 för en 260gb 2,5" usb disk så totalt ca 11.000 |
|
|
Det verkar ju inte så klurigt att montera själv. Frågan är var man lämpligast tar matning från. Finns det något lämpligt i handskfacket på E60/61, eller måste man längre bort? I så fall var då? Hur är det gjort hos er som har 500'an? /Johan |
|
|
Ingen aning eftersom jag lämnade iväg jobbet. min sitter under ratten lätt åtkomligt. Det var typ 1500 eller 200 jag betalade för jobbet. detta inkluderar blåtanden med mik som också skall placeras. |
|
| Vad kostar då BMWs lösning? | |
|
Iggeman, det finns inte USB till din årsmodell. |
|
|
@ johan3 Ok, kanske missførstod men trodde det handlade om en ipodløsning alltså.. som verkar finnas att eftermontera. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.