AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.881

BMW-täta tyska städer lämpliga för begagnat köp?

Mi
6
MickeBil
330xd Touring -06
Håller på att planera importköp och konstaterar att det vore bra att koncentrera letandet till ett begränsat geografiskt område. Är något område (stad) bättre än något annat? Mina huvudpreferenser är bra utbud av nyare bilar (2008 - 2009), pålitliga handlare och gärna norra Tyskland (närmare att köra hem).

/Micke
Importguiden här på sidan Länk säger:

"Mycket generellt går det att säga att lyxbilar är dyrare och sämre ju längre norrut man letar. Detta beror på alla skandinaver, ryssar, polacker osv som köper bilar runt Hamburg, samtidigt som lyxigare bilar är vanligare söderut. Spanjorer, italienare och fransmän köper oftast billigare dieselbilar, vilket gör att sydtyskland är dammsugna på dessa samtidigt som småbilar är vanligare i norra Tyskland. Generellt sett finns de finaste bilarna till bäst priser från mitten av Tyskland och söderut."

Något som bekräftas av mobile.de och autoscout24 efter mina egna sökningar här om året...
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Ja som Gasar-Magnus skriver flyg ner hyr en bil och åk och titta på de bilar du sett ut innan du åker ner
Ring till de olika handlarna och kolla så att bilarna verkligen finns där när du kommer ner.
Hoppas att du hittar vad du söker

Ha de T
Mi
6
MickeBil
330xd Touring -06
Hej - tack för det. Är det ngn som har erfarenhet från ngn specifik stad, t.ex. Frankfurt. Där hamnade jag när jag sökte på autoscout24.de...såg ut att finnas många bilfirmor där...

/Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.