AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.440

Blocket varning m5 e34 3.8

Hej hej tänkte varna för denna bil.. ja vad ska man börja med? INget i annonsen stämmer.
Den röstig i varjehörn o underedet har brutalt med rost.
Det är klonk ofel i hel chassiet.. länkarmar bussningar hardyplatta osv.
Motorn går som en 525a låtersom en merca disel och skakar som en traktor.
Bilens lås på förar dörren är sönder borrad... tändninglåset är trasigt (startas med start knapp) larm trasigt... repiga fälgar.
Vad kan den har gått egentligen? 100tusen mil?
Så är den dyrast på blocket. hemskt.
Ni som kollat på den vet vad jag menar med allt jag skriver och ni som funderar på den ge inte mer än 30tusen för den.

Länk
Sen så under motorn ser det ut ungefär som motorn varit med om andras världens kriget ingen finnish alls. sammt att det saknas ett par kåpor och att den läcker runt hela ventilkåpan samt vid bromsservot

listan kan göras lång.. jag földe med min kompis 25mil för bilen och han lovade att allt stämde i annonsen o kompis frågat flertalet gånger om det var några fel och om hur skicket var. den var hela tiden felfri och i toppskick inga fel alls..
au
362
audidriver
540iAT -97
alltså, jag fattar inte hur man vågar sitta och säga att allt är bra när någon ska komma och titta på bilen! Man skulle ju kunna få (och förtjäna) så jäkla mycket stryk om fel kille på fel humör dyker upp. Jag är alltid brutalt ärlig och nämner varje liten defekt, för enligt mig varar ärlighet alltid längst, för att inte tala om hur pinsamt det skulle vara när någon upptäcker de uppenbara felen...
Jadu, tråkigt det där, att åka så långt för att bara få vända hem igen.
Jag tycker att du (eller din polare) ska regga dig på e34m5.se och rådfråga där innan du ska titta på en bil. finns löjligt mycket kunskap där och nästan alla e34 m5 i sverige är kända där. finns mycket sönderkörda lik som säkert kan se och kännas bra vid första anblicken, men som sedan visar sig vara grisen i säcken.
au
362
audidriver
540iAT -97
samtidigt så fattar jag inte varför man inte hellre tittar på denna istället:

Länk

visst smaken är som baken men denna är ju helt klart mer seriös och jämför man bara annonstexterna så fattar jag inte varför man hellre vill titta på den andra?
men det är jag det....
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med dig audidriver.

___
//Ulf
audidriver du har så rätt så, jag ville bara varna för bilen ifråga.
och min polare har nog lärt sig att kolla upp både en o två gånger innan han åker ut på upptäcktsfärd igen :)
Vilket sanslöst skrot det verkar vara. Fler upplysningar likt denna mottages med tacksamhet. Det vore misär om man skulle råka köpa grisen i säcken när det gäller M5 E39.

BMW CS #1812

Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Jag lägger ut min på Blocket i morgon, ni är välkomna att höra av er.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Denna har ingen 3.8L motor och 347hk...
Kollar man upp bilen har den haft 12 ägare samt har 232 kW (315hk)
Frågade ägaren om han bytt motor men nej sa han. Han hänvisade till wikipedia att alla -92:or har 3.8l motorn :)

Oj... Länk
au
362
audidriver
540iAT -97
Ja Europameisters har ju helrätt kombination av färger (avusblå och silverskinn). Precis som jag har. Det är nog också en bil att rekommendera att åka och titta på.
Jag kan garantera EM:s M5:a. Stod länge och väl och dreglade över den på Knutstorp-träffen. Bilen är ju som tagen ur en reklambroschyr. Mycket fint exemplar.

EM: Hur mycket kommer du att begära?

///M. Pedersen

FinnUbbe... oj herregud! hoppas verkligen inte han lyckas lura på någon bilen :/ dum jag var som inte märkte det iofs kollade jag en sekund under huven min polare som beskrev för mig. Men hjälp säger jag... 80tusen ber till gud att ingen stackars själ köper bilen.
Vågar Meistro annonsera ut enligt mitt tycke Sveriges snyggaste M5 E34, kan jag nog med att sälja min dussinbil :-)

BMW CS #1812

finnubbe såg bild nu på motorn och det är en 3.8
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
OverBoosted, om din kompis är ute efter en M5:a så åk och titta på Europa Meisters M5:a.

Hade jag letat M5:a idag så hade jag köpt den.

Tror ni får svårt att hitta en frächare. Har sett den själv, och den är i ett grymt skick.

PB
Länk
Alla andra kan gå o kamma sig...

/Magnus Oldberg
Bostongurkan: Länk
Kan bara hålla med föregående talare, EuropaMeisters M5:a ser ut som ny. Hoppas den finner rätt ägare som kommer vårda den ömt. :)

Mina bilder på den från Tjolöholm. :)

Länk
OverBoosted var har du sett bild på motorn ?
Jag frågade efter en bild men han sa att han har inga bilder på motorn...

Länk
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Tack för era omdömen om min bil. Nu skulle jag vilja eftersom tråden handlar om en annan bil avsluta min bils närvaro här. Allt är en fråga om tycke och smak.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Fråga om admin kan ta bort dina inlägga meister :)

Och finnubbe jag trodde vi menande bilen i fråga. med andra ord den bilen topicen handlar om
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.