|
|
|
|---|---|
| Jag har akt Audi S4 cab over sommaren och har aven hunnit med att kika seriost pa en BMW 135 cab (som jag fick lana over en helg), men nyligen drabbades jag av total porschefrossa. Fick lana en Cayman och blev helt sald - och till detta aker grannen 911 cab (997) som jag har dreglat over flera ganger. Mitt problem ar att jag garna vill ha fyra sittplatser sa att jag far med mig familjen. Cayman och Boxter gar darfor bort, aterstar 911. 997 ar mycket snyggare an 996, men med 997 pratar vi helt andra priser. Fasen ocksa, varfor skulle jag provkora Porsche ... | |
|
Då antar jag du har väldigt små barn, för baksätet i 996/997 är inte stort. Min förra 996 var dessutom bara reg. för en passagerare, många 996:or är det. Jag kunde med mina 165 cm till nöds klämma mig in bakom mig själv för en kortare tur. När det gäller 997 så verkar de vara reg. för tre passagerare. MVH Christofer |
|
|
Gör dig själv en tjänst. Glöm 911 som familjebil. Trist men sant. Vill du ha en skoj familjebil som duger till att ta med barn som faktiskt har benen kvar så titta på M5, E55 AMG eller liknande. Kanske att du kan få in dem i en M3 eller S5 dock om de fortfarande är små. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Nja, nu är det inte tänkt som familjebil utan snarare som "tredjebil", men tanken var att ungarna skulle kunna följa med om man tar en tur. Tyvärr är de äldre än småbarn, så det kanske är önsketänkande. Kanske en Cayman eller Boxter inte är så tokig trots allt (och då får man åka själv!). Har kikat på E55 mer än en gång, men det är inte en sportbil för mig - låt vara att prestandan är på sportbilsnivå. Jag tycker dock att det är en jäkligt snygg bil som oftast har mycket kul utrustning. |
|
|
Är de över 5 år så är 911 bara tvåsitsig. Se den för var den är egentligen. En sportbil med 2st bagageutrymmen. Ett fram och ett bakom stolarna... -------------------------------- //Lövet |
|
| Ha-ha, du har förstås rätt. Det som stör mig är att priserna sticker iväg så fort det blir 911. Å andra sidan håller de sig ganska bra prismässigt. Skall provköra en nyare Boxter också bara för att se om känslan finns där. | |
|
hur stor är budgeten?? att äga en 911 är väl nästan varje bilintresserad persons dröm |
|
| I svenska pengar vill jag inte garna overstiga intervallet 350/400-tusen. | |
|
Vänta till september och köp en Panamera, de är rejält fyrsitsiga! Mats BMW CS #5847 |
|
|
Mats: Det lär nog dröja tills en Panamera börjar komma ner till 400´... ;) Mixtus: En 335i sedan eller coupé skulle väl kunna locka? Mvh |
|
| Håller med Andreas/Lövet, 911 ÄR tvåsitsiga med lite extra utrymme bakom stolarna... | |
|
Mixtus Jag har gått i samma tankar som dig och har kommit fram till att en 997 fungerar alldeles ypperligt som familjebil. Så länge inte barnen är 180com så får dom plats där bak, kanske inte långa Europa-semestrar men hällsa på släktingar några mil bort eller att hämta och lämna på dagis går fint! Så strunta i nejsägarna, klart att det går, roligare familjebil får du nog leta efter! |
|
|
Såg en 911 cab (997) idag (befinner mig nere i södra Frankrike) med 4 st fullvuxna människor i. Det såg lite trångt ut, men det funkade uppenbarligen :) Kör på är mitt råd! Hur ofta ska ungarna med och åka liksom? ;) Mvh/ Niclas |
|
| Man kan lätt sitta åtminstone en normalstor vuxen bak i 911:an så länge det inte rör sig om några långa turer. Men några mil funkar helt klart. Sen beror det lite på längden på föraren om man klarar att få in mer än en i baksätet. Borde funka även med två "halvstora" barn i baksätet, åtminstone på kortare turer. | |
|
Även om det sitter en kort person i framsätet så kan faktiskt inte en normallång person sitta bak pga takhöjden, Jag är som sagt 165 cm kort och fick sitta med krökt nacke. Är pesonen i framsätet normallång så räcker inte benutrymmet till ändå. Som sagt, visst "går" det att åka 4 kortare personer till nöds, men 911 är ändå inte att betrakta som 4-sitsig... Porsche avnjuts bäst med bilitresserad kompis eller en trevlig brud i passagerarsätet... ;-) MVH Christofer |
|
| Ok, det blir till att provkora och provsitta en Carrera S efter semestern (om jag inte hinner prova grannens 997 cab). Inga jattar i familjen sa det kan ga. | |
|
Fick låna Europa Meisterns barn i helgen och de fick ta baksätet i min 911 Turbo ( som f.ö är till salu, inte baksätet utan bilen). Barnen är i 10års åldern och det var inga problem att ha dem där. En annan kompis har två barn i 5-7års åldern och en likadan bil som jag och han använder sin till och från dagis dagligen m.m och det fungerar alldeles utmärkt. Ni som uttalar Er om att det inte går, har ni verkligen ägt en 911 av generation 996 och framåt? Men det är ingen 4-sitsig bil utan den duger gott åt barn i baksätet och som nödlösning åt en vuxen. Mixtus: Kan man kanske locka med att jag tar din bil som dellikvid? =) There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| Tack för erbjudandet herr Gaspedal, men tyvärr bor jag på andra sidan pölen. Det gör bilbyten lite onödigt komplicerade. Jag vet dock inte vilken bil du var intresserad av. Om sanningen skall fram så är jag ordentligt trött på BMW och S4:an är alldeles för stötig i cab-utförande så du hade kunnat få båda två, ha-ha! | |
|
Såg efter att jag hade postat att du bodde en bra bit bort. =) Det regnar bara här så att jag får ju aldrig kört Porschen. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| Men jag gillar din kommentar om baksätet. Inte för att det skall användas frekvent, men det vore bra om man kunde langa in hela gänget om man tar sig en tur eller två. Det blir som sagt till att provköra seriöst. | |
| Besökte en porschehandlare idag och passade på att ta med familjen. Provsittningsövning. Alla fick plats, alla sitter bra - utom äldsta grabben som om ett par år kommer att vara för stor för att sitta där bak. Tror inte riktigt på detta koncept i längden, men gillar förstås 911:an som bil. Frågan är dock om man får tillräckligt med "porschekänsla" i en Boxter? En provkörning får avgöra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.