|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon verkstad runt Helsingborgs-trakten som ni kan rekomendera? Alltså inte Bmw själva,utan någon annan som har bra hand för bmw till bra pris? | |
|
Ring MartinLänk Så hjälper han dig kolla bifogad prislista Ha de T |
|
| +1 på Jarls Bilservice! *tumme upp* | |
|
Tack för tipset! Priserna såg helt klart trevligare ut än hos bmw :) |
|
|
Haas: Kom ihåg bara att Jarls serviceprogram på pappret inte är riktigt lika omfattande som BMWs, utan de byter endast de esentiella sakerna som olja, filter, stift, luftfilter etc. De har en annan helsytetolja (AGIP) som är billigare än BMWs Castrol, fast givetvis med rätt kvalitetsmärkning. Man får helt enkelt vad man betalar för. Sen är det förstås en annan fråga om alla BMW verkstäder verkligen utför alla punkterna. Har lämnat in min bil där en gång på service och om jag minns rätt var det ca 2000kr billigare än BMW för en Insp 2 till min 328 E36. De var väldigt serviceminded jmf med många av BMW verkstäder man varit på. |
|
| Om jag förstått det hela rätt gick jarls över till castrol för ett par år sedan.... | |
|
Det stämmer som du säger, de hade Castrol när jag var där också (6 år sedan) men då var denna olja i första hand avsedd för Alpina och M3/M5. vad jag kunde se var det inte den vanliga SLX 0-30 utan TW-S de hade. Gick att få denna olja om man så önskade fast givetvis mot tillägg. |
|
| snackade med dom precis nyfiken som man är :) Dom bytte hela sitt sortiment mot castrols för 2 år sedan så nu är det SLX som gäller i "vanliga" bmw. | |
|
Vad är det som skiljer Bmw och Jarls serviceprogram vad det gäller inspektion 1 resp 2? Oljeservicen måste väl vara den samma? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.