|
|
|
|---|---|
|
Har problem med min 525 E39 Touring -03. Jag har ett cykliskt ljud som låter när jag kör, det låter hela tiden (även utan ojämnheter)! Det låter som något "knarrande gummi"!? Någon som känner igen detta? /Martin //BMW | |
|
Hej, låter som att det är dags att byta bussningar för infästning av bakvagn. Vart bor du? Vet en firma i Anderstorp som gör detta betydligt billigare än på Bmw. /Tobbe |
|
|
Hej! Bor i borlänge så det är en bit därifrån. Har du själv bytt det? Vet du vad kostnaden är för detta ? /Martin //BMW |
|
|
Jag bytte på Bmw ena bussningen i bakre kulleden Tror det kostade 1000 - 1500 eller liknande. |
|
|
Jag var tvungen att byta på min e39 touring -98, var ett par rejält stora bussingar som höll bakvagnen i karossen, var ett specialverktyg som behövdes för att pressa ur dom gamla bussningarna. Minns ej exakt pris men det skiljde mycket då. Ska se om jag har en faktura liggande. /Tobbe |
|
|
captainoats: Hade du också ett liknande ljud då vid *vanlig* körning? Det var en kille här uppe som just nämde att det kunde vara nedre kulled..men han sa ingenting om någon bussning?..men det måste väl ha vart det han menade!? För det det skulle väl inte uppstå ett sådant ljud vid glapp i själva kulleden?? /Martin //BMW |
|
|
Länk Nummer 2 brukar en del vara tvungen att byta pga "knarr" från bakvagnen, nu säger jag inte att det är den till 100%, men ett av det mer "troliga" felen iaf.. Mvh Janne. |
|
| _martin_: Ring till Trans bilservice i gamla glassfabriken i Romme, duktig kille det där! | |
|
Jag tror inte jag hörde det vid vanlig körning, eller kanske vid lite skump Ja det var bakre kulledsbussningen, jag tror det var hela del 2 som jag bytte. |
|
|
Jag ska kolla med trans! Jag hör inget inne i bilen men det hörs väldigt väl när man står ute och lyssnar när bilen rullar!! Hissade upp bilen och snurrade men då var det tyst så klart! /Martin //BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.