|
|
|
|---|---|
|
Kan någon förklara för mig hur bilen uppför sig när 250km/h-spärren går i? Låter det på något konstigt sätt eller slutar den helt enkelt bara att öka som att det vore toppfarten? //Schnitzer | |
|
Precis när man når toppfartsspärren kan det kännas som om motorn börjar gå illa, men fortsätter du bara hålla fullt järn så blir det som en naturlig toppfart... Jeppe |
|
|
Hur mycket ska en 750i göra på mätaren när den går för max, alltså när den är spärrad och 300 hk? Är det mer än 250km/h på mätaren, lite över kanske, 5km/h? //Schnitzer |
|
svardska |
285 sen vågade jag inte mer, dom börjar bli lite ostadiga i den farten, i alla fall min. |
|
Svardska: Är din chippad? Jag har många andra som säger att de har kört 290km/h på mätaren, men vet ej om det stämmer. Själv har jag bara haft 260km/h och då måste den nästan vara original. //Schnitzer |
|
|
Läste (på forumet ?) att BMW har 8 % glädjesiffror (pos felvisning). Så det ger 250x1.08=270 på mätaren. Sedan ska visst inte tidiga 750 ha spärren. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
Tja ... Min e en 88:a och där går spärren in vid 267 Km/h |
|
svardska |
no ship va jag vet |
|
Med spärr och utan trim ca 265 km/h på mätaren... Har du spärren kvar Svardska? I så fall ska du nog kolla kalibreringen på hastighetsmätaren! Jeppe |
|
|
Har som sagt haft 260 km/h, men man kanske måste ha en bättre raka för att komma upp i mer? Visar mätaren mer exakt ju nyare årsmodellerna blir på 750i? Jag har hört det, men vet inte om stämmer. //Schnitzer |
|
|
No chip... hmm, nä jag e rätt nöjd med dom 300 hk och mina 267 km/h... Kan ju meddela att det inte var speciellt kul att köra i den hastigheten och vidare så är jag en mogen och omtänksam kille som har respekt för höga hastigheter. det ni !!! |
|
svardska |
det finns uppenbarligen ingen spärr på min. kalibreringen stämmer nog ganska bra |
|
Då är det ett ganska konstigt svar på hur toppfartsspärren fungerar, och hur fort den går med spärr! Jeppe |
|
|
att få upp en original 300hk i 285km utan att mätaren visar åt h-lvete låter lite konstigt om det inte var typ nedför hallandsåsen,men är det så är det ju bara att gratulera för då går den ju som en alpina b12! torsk på v12 (nu med bilder på:Länk |
|
Deliq |
Det är vanligt att bilarna har mellan 5 - 10% felvisning på instrumentet,alla är inte lika. Sedan tillkommer ytterligare avvikelse beroende på vilken däckdimension man har. Använd omräkningstabellerna här på BMWPower för att räkna ut verklig fart vid given växel/varvtal/däckstorlek så kan ni någorlunda exakt räkna ut felvisningen på era hastighetsmätare. I instruktionsboken står vilken utväxling växellåda & slutväxel har. M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.