|
|
|
|---|---|
|
Går i tankar att köpa 740/750, då denna lyxsläde har typ 12 airbags har jag en enkel och dum fråga, kan man avaktivera vissa själv eller måste man in på BMW verkstad? För visst lär det väl vara airbags bak på de flesta alla fall? På vissa nyare bilar kan man ju stänga av airbagen med en nyckel. Tacksam för svar på denna enkla fråga : ) Tysken | |
|
Glömde nämna att det gäller E 38 ; ) Tysken |
|
| Jag har min bakvända barnstol monterad på mittenplatsen i baksätet. Alla airbags påslagna och ordentligt med deformationszoner från alla håll :) | |
| Ska du koppla ur airbag så får du vända dig till BMW verkstad. fylla i lite papper som BMW och vägvärket vill ha plus ev byta säkerhetsbälte. | |
|
Vägverket.. Varför? Alla har inte 12airbags. Min hade bara två. |
|
|
AlterSchwede - Bra lösning på det hela. Barnet och du trivs? Alla barn är dock inte lika. Vissa kan sitta bakvända i baksätet medans andra blir väldigt oroliga, galna, ledsna eller vilda. Min äldsta gick absolut inte med på att sitta bak bakvänd. Det skulle bara vara bakåtvänd i framstolen. Då blev det lungt och jag kunde köra utan oro. Då allt måsta även anpassas för barnet med så blir allt bäst. |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Jag har också haft barnstolen bakåtvänd i mitten där bak och det är gott om plats för två vuxna att sitta på sätena bredvid. När barnet blev äldre så köpte vi en lite bättre stol, vände den och nu sitter hon i mitten och kollar dvd på skärmen därfram, praktiskt och bra. min bil: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.