|
|
|
|---|---|
|
Hej, Höger bakruta knastrar vid manöverering. Låter som en mindre stenkross. Ligger det någon vajer till manövereringen? Har "dubbelglas". Någon som har haft något likknade? Mvh. Patric, BMWCS #4598 | |
|
Farsan har haft samma fel på sin e65a men då höger framruta, då var det elmotorn som var kass. Efter byte gick den som den skulle igen. // Johan |
|
|
Tydligen så ska det vara vajern som är trasig. Någon som har bytt den? Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Jag tror inte man bara kan byta vajern separat som originaldel, man får byta hela hissmekanismen. Om man nu inte är händig själv och själv kan montera en ny vajer. Det är nog inte omöjligt, men pilligt. Fönsterhissen i höger bakdörr pajade på min bil förra hösten, vajern hade börjat att splittras och gick till sist av och jag fick byta hela fönsterhissmekanismen i dörren. Kostade ca 4500 kr (delar + arbete) på BMW i Jönköping. |
|
| Jag kan ju tillägga att min fönsterhiss lät som en stenkross ett par fyra-fem gånger vid manövrering, sedan gick vajern av och fönstret fastnade halvöppet. Det gick inte att rubba för att temporärt ta upp det och kila fast det innan reparation. Jag fick åka runt med en sopsäck med en kudde instucken i öppningen. Som tur är behövde jag bara vänta ett par 3 dagar innan reparation...Så ett litet råd är att inte röra hissen innan du fixat felet...:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.