AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.571

Vad att tänka på vid köp 320 -00-03

Funderar att köpa en 320i eller 320d som andra bil (sedan eller touring) och jag har inte riktig kläm på just bmw. Har ju hört gott om bmw men gäller det även 3 serien.
Är det nåt att satsa på eller?
Läst lite här på forumet och man blir ju lite rädd när bakaxeln lossnar mm.
Ge mig råd?
En fråga förresten: från vilket år vart det tre punktsbälte i mitten bak?
Hej,

jag kör en BMW 320 -02, har ägt den i lite drygt ett år. Inga stora problem alls. Det var ett dimljus bak som strulade i vintras men det åtgärdade en verkstad snabbt till en billig peng. Det var problem med jorden p.g.a. att fukt hade trängt in. Bilen står ute på en parkering ska tilläggas.

320 E46 har en sexcylindrig motor vilket jag tycker är trevligt. Inte farligt törstig heller. Bra komfort och ganska pigg. Provkör en BMW 320 och känn efter. Vad man ska hålla utkik efter är rost. Det skrivs mycket om det här på forumet. Kolla framförallt främre kanten på motorhuven och under vid strålkastarna. Bjälken mellan fram och bakdörr på båda sidor har också en tendens att rosta. Kolla även en extra gång runt baklyktorna och under dörrarna. Det är väl det kända felet på en BMW E46 från de här åren. Jag har klarat mig fint och det finns flera välbevarade E46 där ute så var inte orolig över rosten. Men håll koll som sagt.

Trepunktsbältet så, jag vet inte exakt men jag har en 02:a och har trepunktsbältet i mitten bak.

/ Hugo
Länk

Mycket trevligare maskin med 170 hk fr.o.m. MJ '01...

/Magnus Oldberg
Bostongurkan: Länk
Satsa på en 02 och framåt, alltså faceliftade modellen. M-paket är särskilt trevligt på en E46, både med tanke på utseendet och det trevliga chassiet. En 320i med 170 hk är faktiskt en rätt pigg bil. Angående bältet - hade en 01 325i och även den hade 3-punkts bälte.

Lycka till och berätta hur det går.

Vorsprung durch freude am fahren
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Lossnande bakaxel verkar endast hända på de tidigaste 3-serie E46, och förövrigt åtgärdar BMW problemet tills bilen är 10 år gammal.

MJ02 fick 320d en förbättrad och starkare motor, sedan om du väljer diesel eller bensin är väl smaksak.

F r o m 2004 fick bilarna 12 års rostskyddsgaranti också.

______

Foto Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.