|
|
|
|---|---|
|
Har en bekant.... som blivit fotad av en fartkamera och han har då en fundering hur länge det tar innan "papiren" kommer i brevlådan s.a.s.? Någon som har egen eller andras erfarenhet om detta? Mvh Janne. | |
|
Enligt min svåger som är polis är det inte alls säkert att det kommer nåt "papir" alls...bara var 10:e i snitt får böter. Först ska fotot identifiera bilen sen föraren, fotot med körkortregistret och är bilden minsta otydlig/tveksam så arkiveras det bara. Om allt är i sin ordning så tar det mellan 4-6 veckor enligt honom Frasse |
|
|
Har också en bekant.......som råkat ut för samma sak. För mig .......för bekanten tog det ganska exakt en månad, men då var det knappast någon tvekan om att det var jag.....bekanten som körde. Bara att bita ihop och erkänna samt betala Mats BMW CS #5847 |
|
|
Många bekanta blev det ;) Ok, tack för svaren hitintills.. Mvh Janne. |
|
|
Blixtrar för mig ofta, kör alltid med solskydd nere, har aldrig fått en bot. Skiter i kamerorna så länge solskyddet är nere. Passerar 2 varje dag till jobbet, så fyra per dag minst. Mvh /C |
|
|
Slippy: Bra inställning. Passerar dagligdags, men minst 4 i veckan då jag veckopendlar åt ena hållet och ett 10-tal när jag söker mig söderut vilket blir 2ggr i månaden... Solskydd är ju trots allt standrad - i alla fall på 1-serien? |
|
|
Har en bekant som jobbar på identifieringen och om inte bilden är helt perfekt så går det inte vidare, om det nu har blixtrat, det gör det sällan. /C Solskydd är standard :) |
|
|
Har nog fått 3-4blixtar på 2år nu. Inga böter än iaf :) Fast den från julas kan jag förstå, tomtemask och god jul skylt piggade nog upp gubbarna i norr! |
|
|
Strongman Då hamnade du nog i dera inofficiella "best of" arkiv, anslagstavlan i fikarummet på trafikenheten :) |
|
|
jag blev plåtad förra hösten, då tog det 2.5 månad innan jag fick hem boten! Solklar bild, jag såg aldrig kameran och missade faktiskt skylten då hastigheten ändrades från 90-70 kmh, då jag gjorde en omkörning... Jag hade trotsallt solskyddet nere eftersom solen var framme, dock blev det en solklar bild iaf, tror man måste hissa upp ansiktet en bit eller sitta mycket högre än vad jag gör för att solskyddet ska dölja tillräckligt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.