|
|
|
|---|---|
|
Jag (en tjej) igen :-). Hade tänkt byta luftfiltret i bilen. Jag har klimatanläggning. Men när jag ska leta hur man gör eller ska köpa filtret så vet jag inte vilket det ska vara. Heter det Ac-filter eller pollenfilter eller kupéfilter eller luftfilter. Eller är de här olika saker eller är det samma sak? Detta är allvar jag skojar inte! Man kan ju tro att jag hittar på idiotfrågor till er. Men så är inte fallet. Jag är bara en kvinna som har en make som är helt oteknisk och totalt ointresserad av att fixa med bilar. Men jag gör det själv bara jag vet hur. Har precis bytat den bakre vindrutetorkaremotorn på bilen. Inte illa va. Har ett mekaniskt fel ang den men tar det en annan gång. Fixar Nina | |
|
Luftfilter sitter där motorn suger in luft (i motorrummet) och är alltså inte samma sak som kupéfilter. Detta sitter inuti bilen och är till för att damm och pollen inte ska komma in i kupén. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Glömde fråga vad microfilter är? Fixar Nina |
|
| microfilter=kupéfilter | |
|
Microfilter-ACfilter-Kupefilter-Pollenfilter-Friskluftsfilter Är olika benämningar på samma sak Luftfilter är som sagt det som sitter på motorn (insuget) och filtrerar den luft som motorn suger i sig |
|
|
Tack för att ni har hjälpt mig att reda ut begreppen. Läs gärna mitt inlägg om värmeskyddet oxå. Är det någon som har haft detta fenomen? Fixar Nina |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.