AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
457

Info om Alpina B6-bromsar...?

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Jag tänkte jag skulle uppgradera till Alpina-bromsar på min 323:a...Jag lyssnade med BMW och dom påstod att skivor fram går på 3600kr/st...Är det möjligt!??..Finns det sportskivor att köpa eller eftermarknad till Alpina? och vad är diametern på skivorna fram på en B6:a...
Nån som vet ??

7900rpm
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
usch, det var inte billigt! har för mig att det är 298 i fram, men är inte riktigt 100 på det! Såg en annons på Ok för nån dag sen, men det är inte så ofta man ser grejer från en Alpina till salu direkt!

Ska det vara på det viset?!
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Ja...det var dom oken jag tänkte köpa! Men med dom priserna på skivor så var det ju inte så lustigt...Kanske jag kan använda skivor från en annan bil...!?

7900rpm
Såg för några år sen att brombeläggen fram till en B6:a skulle gå på 2500...
st
2.200
stensth
Petri: Ja det borde väl funka, bara det är samma bultmönster samt att det är ungefär samma tjocklek på dem... Så borde väl det gå bra, antar jag!?

mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Bromsoken fram på B6 3,5 kommer från Mercedes 190E 2,3 16V(och sitter även på ngn mer merca-modell). Beläggen som jag nu använder är mercedes-org.kvalitet och dom funkar faktiskt helt okej även på lite bankörning utan att mattas, kostar dessutom bara ca 300kr/4st. Sen finns det ju Greenstuff att köpa, jag kollade på mekonomen som säljer dom och 4st belägg fram skulle gå på ca 900kr så jag avstod eftersom jag tycker att dessa belägg funkar så pass bra.
Ang, skivorna fram så vet jag inte om dom också kommer ifrån mercedes, det får man ta och kolla upp med bultcirkel m.m.
Hej, jag köpte några då jag ahde en B6 3,5.

2400 kr / st, urrk.

"Är det nån som vet hur man kan få tag på Alpina B6 3,5 belägg till
skivor fram. Märker är Jurid 510 SS om jag inte minns fel. De finns
ej i Jurids broschyr. Bromsbellägg fram till Alpinan kostar 2400 kr...
Inte kul. Har hört talas ryktesvägen om att det finns folk som gör
belägg på stående fot till vilken bil osm helst. Finns det någon
liknande person i Sverige kanske?

M v h Gustav"

Det skrev jag i mailinglistan en gång i tiden.
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Verkar bli en utmaning att hitta skivor till rimligt pris...men skam den som ger sig...tur att det är en god stund till nästa bankörning!...(Knutstorp 3-4aug)..
:0)

7900rpm
st
2.200
stensth
ojdå... verkar inte vara billigt att få tag på skivor till en B6:a! bäst att börja spara pengar!!=)

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
micke t > Har du koll på hur stor diametern är på skivorna fram (B6) ? och är bromsarna bak större oxå på Alpina än vanlig E30..?

7900rpm
296 mm / 25 mm fram

Se här:

Länk
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Tack Gustav! snygg bil förresten...*s* E39 har 296x22mm skivor...ska undersöka om man kan använda dom med lite modifikation...priset är ju rätt iallafall, 495kr/st hos Bildelsimporten!

7900rpm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.