AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
7.740

servopump och broms knas på 635 csi -83

Sida 2 av 2
Visa användare
33
Saki
330 Xi Touring -02
Ok, men borde inte det läcka nån droppe olja på det stället där det kommer in luft? eller e det för litet kanske?
Får kolla om nåt ser ut att vara otät.
Vilken sida e insuget ifrån den som e till behållaren eller andra hållet?

Vroooooom...
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Pumpen suger ur anslutningen undertill på behållaren. Men den kan ju suga i sej luft om någon annan anslutning är otät också antar jag. Men som du säger borde den läka lite när den står avstängd.
Det ska iaf inte vara skum och bubblor i behållaren. Detta tyder på att systemet tar in luft någonstans och luft i systemet kan i sin tur mycket väl få pumpen att låta illa.

Visa användare
33
Saki
330 Xi Touring -02
Lämnat in pärlan till GW Engineering i Bagarmossen.
Bromsar funkar ABS lyser fortfarande, dom ska kika på kransar fram.
Servopump nr ser ut att vara dålig den med, eller så blev den försämrad när jag åkte till bagarmossen från västberga me den skrikandes. :-(
Den låter bara mellan 1500-2000 varv.
Måste byta båda dämpare fram...
Jag ser ljuset i alla fall, även om det kanske blir lite kostsamt ;-)

Vroooooom...
Visa användare
33
Saki
330 Xi Touring -02
Servopump nr 2 ska det stå. missade 2an

Vroooooom...
Visa användare
33
Saki
330 Xi Touring -02
Hämtade Bebban från GW Engineering idag, ställde in henne i garaget.
Nu sitter faktiskt den 1a servo pumpen i, den som var original.
Den låter minst av dom. Dom 2 nya var dåliga båda 2.
Beställt en ny, (får se när den kommer).

Bromssystemet funkar, det var nog bomben som jag bytte ut men det var lite småfix till där. Den ska fyllas på med tryck t.ex.
Så som jag förstog det så bygger servo pumpen trycket och skickar vidare till resten. När bilen bromsar så används trycket i bomben först och sedan fylls det på när det behövs.

ABS lampan som lös i stort sett direkt efter första trycket på bromsen e ok, dom öppna upp och rengjorde kransarna och det funka fint. ;-)

V-fram dämpare läcker lite olja så det blir byte av dämpare till våren.

Vroooooom...
L-
2
L-eif
635 Csi -83
Jag har en 635 Csi -83 som jag bytt bromsförstärkare på och nu har jag följande problem. När jag monterade av huvudbromcylinder så trillade metallstången ut som överför trycker från bromsförstärkaren till bromscylindern. Den är något olika i ändrana. Den ena änden är något trubbigare än den andra, som har en liten tapp. Jag skulle vilja veta om någon kan upplysa mig om vilken ände som skall in i bromsförstärkaren och vilken som skall in i bromscylindern.

Hälsningar
L-eif
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
L-eif
Tror du att detta skulle vara till hjälp..Länk

Mvh Jonas Brinell
L-
2
L-eif
635 Csi -83
Tack Jonas,

Tyvärr visar inga av bilderna just den metallstång jag vill se. Jag har en hydralisk bromsförstärkare så som visas i den sista bilden.

Hälsningar,
Leif
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.