|
|
|
|---|---|
|
Jag har polerat bilen i veckan med Sonax proffserie, cleaner+waxpolish+hårdvax och jag kör med en dubbeltrissad oscillerande maskin. Men jag får problem med flammighet på! Det syns bara i starkt solsken. Någon som har någon ide varför det blir så här? | |
|
Det är väl typ en tunn hinna av medel som ligger kvar på lacken. Prova tvätta och se om det försvinner. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Jag tänkte likadant själv, men jag har gjort en rejäl tvätt på den men problemet kvarstår | |
|
Då har du lyckats med det omöjliga, att få polerrosor med ocillerande maskin. Bara att göra om det igen, men det räcker nog med polish. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Nja jag tycker inte att det är polerrosor för när man torkar med en duk så följer liksom ränderna med, så det kan kanske vara så att det är vax som ligger kvar. Men att tvätten inte tar bort det | |
| Om det vore lätt att tvätta bort är det ju inte mycket till vax. :) | |
| hehe nej så sant så | |
|
Vad har du torkat bilen med mellan varven? glöm sk polerpapper/duk, duger inte till något annat än att snyta sig i. Du ska använda microfiberduk, minst 4-5 stycken skall du ha. Finns på Biltema av riktig bra kvalitet 19:90 för 2st! Om du inte får bort all polish innan du lägger på vaxet så kan du få en fet dimma i lacken som syns i solljuset speciellt tydligt. Man kan torka lacken med IPA (isopropanol) efter polering för att ge vaxet ett bra fäste. IPA finns i tex frysskydd för kompressorer 99% och brukar säljas på välsorterade gubbdagis. (Överkurs) :) Mvh Skalman |
|
|
Jag tror faktiskt att problemet ligger i polerpappret du nämner! Ska testa med dukar nästa gång! |
|
|
Det tror jag med ;) Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.